Bannery reklamowe na Gramajdzie?

Jesteśmy prężnie rozwijającą się grupą, nasza strona ma stale rosnącą liczbę użytkowników, statystyki odwiedzin rosną jak grzyby po deszczu ;)

Tworzy to idealne warunki do nawiązania współpracy z jakimś sklepem bądź wydawnictwem planszówkowym, które w zamian za reklamę mogłoby przekazywać nam gry do Biblioteki Gramajdy lub na nagrody w turniejach. Z jakim? Tą sprawą zajmie się pewnie stowarzyszenie.

Ale to użytkownicy strony powinni zdecydować gdzie taki banner/y najlepiej byłoby umieścić. Tak by jednocześnie dobrze widoczne, nie przeszkadzały też zbytnio w użytkowaniu strony.

YOG: Głównym celem jest aby żadne z naszych menu czy treści nie znalazły się niżej jak są i aby nie trzeba było niepotrzebnie przewijać, bo jakiś baner zajmuje miejsce.
Nie spowoduje to poziomych scrollbarow czy innych utrudniaczy, po prostu wykorzysta pustą przestrzeń.
Marek pewno zaraz da swoja propozycje, moja wyglada tak:

EDRACHE: Widzę to w ten sposób:
albo mały banner 86x86 pikseli, albo duży 183x86 pikseli. Możliwe odchylenie kilku pikseli ;)
Jak dla mnie tylko pliki jpg i png - żadnych flashy i animowanych gifów, bo nie chcemy przecież robić choinki z gramajdy, prawda?

Może sami macie jakiś pomysł?

AttachmentWielkość
banner_reklamowy-1.jpg27.7 KB

Komentarze

Sposób wyświetlania komentarzy

Wybierz preferowany sposób wyświetlania komentarzy i kliknij "Zachowaj ustawienia", by wprowadzić zmiany.
Obrazek użytkownika DJCrovley
DJCrovley
śr., 10/03/2010 - 22:32

Albo nikt nie ma zdania w temacie albo nikt nie zauwazyl ze sie pojawila nowa aktualnosc.

Jak dla mnie nie ma znaczenia czy bede musial przewinac 200-300 pikseli dodatkowo zeby dojechac do komentarzy. Uwazam ze jak uda nam sie wymienic banner za gry to taka drobna uciazliwosc nie ma znaczenia. A sposob umieszczenia zaprezentowany przez Marka wydaje mi sie lepszy.

Obrazek użytkownika Itsuma Oki
Itsuma Oki
śr., 10/03/2010 - 22:38

jestem za

Obrazek użytkownika BadWolf
BadWolf
śr., 10/03/2010 - 22:49

W wersji pierwszej można zrobić ten bannerek rotacyjny - wtedy też wejdzie kilka. Przeciwko wersji Marka nic nie mam, nawet mi się podoba ale te bannerki są malutkie i nie wiem czy spodoba się to bannerko-dawcom.

Jestem jak najbardziej za tym, żeby wykorzystać trochę miejsca ku obopólnej korzyści - Gramajdy i sponsorów. Uważałbym jednak, żeby nie zniszczyć wartości strony np wrzucając ogromny banner jednego sponsora, zajmujący jedyne rozsądne miejsce przez rok, w zamian za kilka gier. Nie mielibyśmy wtedy nic do zaoferowania innym.

Obrazek użytkownika woj_settlers
woj_settlers
śr., 10/03/2010 - 23:05

Układ banerów jest właściwie obojętny, jeśli nie będzie to zbyt nachalne i nie zburzy ogólnego układu strony.
Czy przewidujemy wstawienie baneru sponsora, który nie jest z "branży" ale zasili konto Stowarzyszenia?

A przy okazji: wyraz Stowarzyszenie po prawej stronie napisany jest inną czcionką niż pozostałe tytuły.

Obrazek użytkownika Yog
Yog
śr., 10/03/2010 - 23:07

Tu chodzi o baner BARDa

Obrazek użytkownika DJCrovley
DJCrovley
śr., 10/03/2010 - 23:09

Chodzi ogolnie o banner. nie jest to przykaz ze ma byc barda. Zalezy jakie beda ich warunki, czyli ogolnie marne szanse :)

Obrazek użytkownika Edrache
Edrache
śr., 10/03/2010 - 23:16

Adam rzeczywiście możesz mieć rację co do wielkości reklam. Można zrobić reklamy tylko prostokątne, ale raczej nie więcej niż 3 wiersze. Wtedy mogłyby się losowo pokazywać, jeśli byłoby ich więcej niż 3.

Yog, żebyś nie musiał scrollować, to proponowałbym przesunąć Menu Użytkownika na sam dół. Nie wiem jak często z niego korzystacie, ale ja użyłem go może raz (tak, wiem, nie dodaję zdjęć itp :P)

edit: nie chodzi tylko o baner Barda, bo jak pojawi jeden to będzie zapotrzebowanie na więcej. Dlatego musimy się na to przygotować :)

Obrazek użytkownika Yog
Yog
śr., 10/03/2010 - 23:27

strona bez zadnych komentarzy ma jakies 2000px wysokosci
pelno miejsca

a odnosnie scrollowania. Tak, mozna przeniesc panel uzytkownika nizej, ale oczywiscie nie widze sensu aby umniejszac ten zysk przez wpakowanie w to miejsce banera ;p

Obrazek użytkownika Pjaj
Pjaj
śr., 10/03/2010 - 23:37

Co do technicznych aspektów się nie wypowiadam i zgadzam się z Prezesem (kolejny obiekt do podlizywania się ;) ), że układ może być dowolny, byleby nie zakłócił normalnego funkcjonowania strony i możliwości korzystania z niej.

A co do innych sponsorów to jestem jak najbardziej za - pytanie tylko, czy inni sponsorzy niż związani ze światem planszówek będą zainteresowani umieszczaniem na naszej stronie jakichś reklam.

Obrazek użytkownika Edrache
Edrache
śr., 10/03/2010 - 23:55

Jeśli inni nieplanszówkowi sponsorzy będą chcieli umieszczać swoje reklamy (...no właśnie, w zamian za co? za gry? pieniądzę? ;)) to czemu nie. Jestem za

Yog, nie widzisz sensu? Tu chodzi o pieniądze (np. w postaci gier) ;)

Obrazek użytkownika woj_settlers
woj_settlers
czw., 11/03/2010 - 00:05

Aby konkretnie rozmawiać z ewentualnymi nie branżowymi sponsorami, powinniśmy ustalić co dajemy w zamian. Jeśli baner - to np. na jak długo?
Ci nie branżowi sponsorzy, mogą nas wspierać nie tylko finansowo. Nawiązanie współpracy np. z drukarnią może dać nam możliwość drukowania za darmo plakatów, ulotek, dyplomów itd.
Zakładam, że zainteresujemy różne firmy, które wpłacą "jakieś" pieniądze w zamian za baner czy tytuł sponsora na plakatach.

Obrazek użytkownika Yog
Yog
czw., 11/03/2010 - 00:32

Edrache, patrz szeroko. Czy ja powiedziałem "nie widze sensu" w kontekscie nie chce w ogule banera, czy moze jednak w innym? ;p

Obrazek użytkownika dorota
dorota
czw., 11/03/2010 - 08:15

Jeśli mogę coś zasugerować, to byłabym za takim rozwiązaniem:
http://bryla.gazetadom.pl/bryla/0,0.html

Posłużyłam się przykładem, bo nie znam się na tej całej terminologii internetowej.
Moim zdaniem takie rozwiązanie jest najlepsze ponieważ najmniej burzy układ strony.
Po prostu jest czytana jako całość dopiero poniżej banneru reklamowego.

Obrazek użytkownika theadam
theadam
czw., 11/03/2010 - 09:51

Mi ten pomysl gra. Mozna tez banerek postawic po lewej stronie :)

Obrazek użytkownika Edrache
Edrache
czw., 11/03/2010 - 16:12

taki baner na górze strony na pewno znacznie obniży całość, nie tylko menu, ale czemu nie :)
Musiałby ten obszar jednak być podzielony na klika części, bo nie na pewno zgłosiłoby się kilku reklamodawców.
Miałem chwilę (tak naprawdę to jej nie miałem ;)) i zrobiłem taki szybki projekt banerów nad menu: http://edrache.pl/files/banery.jpg

Osobiście wolałbym w bocznym menu :)

Obrazek użytkownika theadam
theadam
czw., 11/03/2010 - 20:42

Jezeli banery beda nad strona to wytne je sobie adblockiem :) Jestem za tylko i wylacznie nieuciazliwym formami reklamy.

Obrazek użytkownika Yog
Yog
czw., 11/03/2010 - 18:30

ta, wlaśnie tak będzie, jak dla mnie, jesli reklama będze powodowała przesunięcie aktualnych tresci, to poprostu sobie ją wyłącze, tak samo wielu innych z posród nas, a tu chyba nie o to chodzi? ;]

Szczerze powiedziawszy nie rozumiem tych zapędów na umieszczanie reklam w miejscach które maja służyć najpierw nam, a potem reklamodawcom.

Obrazek użytkownika Lynx
Lynx
czw., 11/03/2010 - 20:12

Właściwie to jest mi dość obojętne jak będzie to wyglądać, byle żeby reklama była oddzielona od treści. Jestem uczulony na reklamy, które "zlewają się" z treścią, jak na przykład reklamy umieszczone jako komentarze do wątku. Grrr. Samej góry też bym nie zajmował, ale tu moje zdanie nie jest tak kategoryczne. :) Mi podoba się najbardziej baner z boku - tak jak zaproponował Yog. Przy czym nie mamy chyba takiej opcji, bo już w 1024x768 będzie go chyba ciężko wcisnąć.

Obrazek użytkownika Yog
Yog
czw., 11/03/2010 - 21:53

Ponieważ dla mnie strona najpierw, a reklama potem, a także biorąc pod uwage, ze wiele osób na rozdzielczosc wyzsza niz 1024, nie wydaje mi sie aby wlasciciel reklamy powinien całkowicie niezainteresowany.

jak juz wspomniałem, poziomych scrollbarow nie bedzie.

Obrazek użytkownika Edrache
Edrache
czw., 11/03/2010 - 22:42

Z przeglądarek, które chwalą się swoją rozdzielczością (60% wszystkich) to właśnie 1024x768 jest najczęściej używaną na Gramajdzie (13,5%), ale zgadzam się, że najpierw użyteczność, dopiero potem reklamy.

Mi jeszcze zależało na przyjemnym dla oka umiejscowieniu tych reklam, żeby wszystko na stronię się fajnie komponowało, ale to pewnie zboczenie zawodowe ;) Jeśli przymkniemy oko na wygląd a zdecydowanie postawimy na użyteczność, to da się po prawej stronie wcisnąć banery nawet o szerokości 120px.

Obrazek użytkownika Aftar
Aftar
Sun, 14/03/2010 - 11:58

użyteczność oczywiście, ale trzeba pamiętać, że nie do końca reklama może być tam gdzie "nam" się podoba, a tam gdzie się rzuca w oczy, bo to jej główne zadanie. Reklama ma się reklamować i jak będzie walnięta gdzieś mocno z boku, albo za nisko, to małe będzie zainteresowanie sponsorów.

Jeden duży na samej górze strony na którym reklama może się zmieniać po "przeładowaniu strony" i jakieś dwa małe jeśli będą chętni po prawej stronie.

Obrazek użytkownika theadam
theadam
pon., 15/03/2010 - 09:09

Jezeli reklamodawcy byli by zainteresowani wylacznie przeszkadzajaca nam pozycja reklamy, to bylbym przeciwny. A jezeli reklama by sie pojawila to sobie ja wytne. Wydaje mi sie jednak, ze da sie to zrobic z glowa :)

Obrazek użytkownika DJCrovley
DJCrovley
pon., 15/03/2010 - 14:29

"Tak jak sie pojawi reklama to ja sobie wytne", z takim podejsciem to nie mamy co szukac sponsorow. Bo jak wszyscy sobie wytna te reklame to takie dzialanie od razu widac i sponsor nam podziekuje... nie mowiac juz o tym ze ma duza szanse zobaczyc ten wpis rowniez.

Obrazek użytkownika Edrache
Edrache
pon., 15/03/2010 - 14:38

spokojnie :) Osoby dające reklamy na strony www zdają sobie sprawę, że istnieje Adblock i wiele osób go używa. Naszym zadaniem jest umieszczenie reklamy w takim miejscu, żeby nam przeszkadzała jak najmniej, ale jednocześnie jak najwięcej dawała sponsorom (nie napisałem, że ma się dobrze komponować ze stroną ;)). Trzeba znaleźć złoty środek i tyle. Proste, prawda? :)

Obrazek użytkownika Yog
Yog
pon., 15/03/2010 - 16:49

Odnośnie blokowania reklam - robi to mniej niz 5% populacji świata, czy jakos tak, i chociaż u nas ten odsetek może byc wyzszy, nie powinno to nikogo przestraszyć.
A odnosnie pozycji, to w mojej opini reklama napewno nie bedzie tam gdzie reklamodawca chce, a my nie ;p Uważam tak dlatego, gdyż nieznosze gdy reklamodawca wychodzi z założenia, że podswiadomie zadziała na czlowieka umieszczając mu przed nosem głupkowaty baner. Jak chce aby go poznali, to reklama która jest gdzies z boku, ale ciągle na widoku najzupełniej wystarczy, prawie każdy ja zauwazy, ale czy kliknie? Napewno tak, jesli bedzie to miało sens, ale prawie napewno nie kliknie jej przypadkiem - i dobrze, bo tak ma być.

Obrazek użytkownika Yog
Yog
czw., 18/03/2010 - 02:37

jeśli nikt nie ma nic przeciwko, jutro robie ankiete i sie rozstrzygnie co robimy z mozliwa reklama BARDa ;p

swoja droga mam nadzieje ze bedzie i gry tez beda ;p bo tyle szumu sie narobilo.

Obrazek użytkownika niezalogowana idha
niezalogowana idha
czw., 18/03/2010 - 11:30

I tak kiedyś ten szum musiał się "narobić"... A czy bedą... Zobaczymy.

Dodaj nowy komentarz

Treść tego pola jest prywatna i nie będzie udostępniana publicznie.
CAPTCHA
Udowodnij, że nie jesteś złym botem.
By submitting this form, you accept the Mollom privacy policy.