Strona się zmienia

Przyszła pora na pare zmian.
Ode mnie menu uzytkownika jest rozwijne/zwijane z uwagi na to, ze zadko co tam sie klika, a najbardziej interesujace informacje sa o wiele nizej.
Piszcie jak nie wiecie jak działa oraz jak Wam nie działa, to co robicie, że tak uwazacie i jakiej przeglądarki uzywacie.

Dla programistów:
Mechanizm jest zrobiony w jquery, naturalnie za pomocą funkcji animate.
Aktualny bug polega na tym, że po najechaniu mysza, funkcja sie wykonuje, ale przemieszczanie kursora po elementach menu z niewiadomej przyczyny powoduje, ze browser uwaza ze nastapilo mouseout i chciałby zwinac menu. Z tej przyczyny w kodzie jest funkcja timeout, ktora obchodzi problem, ale..
Przegladarka nadal liczy czas w ktorym element mial sie zwinac, a potem rozwinac, za kazdym razem jak jej sie wydaje, ze nastapilo mouseout. Sumuje i jak tak naprawde odsówasz kursor z menu, to zwinie sie dopiero jak ten zsumowany czas uplynie (nieczesto klopotliwie za dlugo).
Jeśli wiesz jak naprawic, pisz.
js jest tutaj: http://www.gramajda.pl/sites/all/themes/gramajda/odpkomentarz.js

Jest tez banerek na targi

Adam modyfikuje mechanizm logowania, aby zapewne dać mozliwość uzywania tegoż YubiKey jak ktos moze. Mysle, że jeszcze nie skonczył, ale własnie sie urwał i wróci w poniedziałek ;p

Jak sie nie mozecie zalogować, próbujcie z http://www.gramajda.pl/user
Jesli nadal nie mozecie, próbujcie pod inną przegladarka, bo jedni moga problem pod jedną, a inni pod kolejną.

Komentarze

Sposób wyświetlania komentarzy

Wybierz preferowany sposób wyświetlania komentarzy i kliknij "Zachowaj ustawienia", by wprowadzić zmiany.
Obrazek użytkownika Nikoś
Nikoś
pt., 17/09/2010 - 01:19

Mi się nie rozwija menu użytkownika, nawet po najechaniu myszą ani kliknięciu.

Obrazek użytkownika idha
idha
pt., 17/09/2010 - 07:11

Mnie również i to w google chrome właśnie. W firefox i IE działa.

Obrazek użytkownika Demnogonis
Demnogonis
pt., 17/09/2010 - 06:29

mam chroma, nie dziaja
tzn jak najade to sie rozwija pasek, ale zaslania prawie cala prawa strone bo oprucz napisow zolty prostokad siega znacznie nizej

Obrazek użytkownika Marco
Marco
pt., 17/09/2010 - 06:37

Mi na Safari (pracuję na Mac'ach) działa. Choć czasem wariuje - zwija się, rozwija.

Obrazek użytkownika rzabcio
rzabcio
pt., 17/09/2010 - 10:31

Wszystko fajnie, stronka się rozwija, wygląda to nowocześnie, ładnie i przyjemnie.

Niestety kompletnie wyklucza mobilne korzystanie ze strony. Nie można dodać komentarza, a teraz nawet się nie mogę zalogować (mówię o przeglądarce Androidowej). Jak w ogóle na ekranie komórkowym (dotykowym, czy nie) ma wyglądać akcja "onMouseHover"? (Czy jaka to inna jest.)

Obrazek użytkownika Edrache
Edrache
pt., 17/09/2010 - 10:40

też mi przeszkadza, że strona nie nadaje się do użytku na urządzeniach mobilnych, ale patrząc na statystyki to z Androida wchodzi ok. 1,4% odwiedzających. Na razie ;)

Obrazek użytkownika Itsuma Oki
Itsuma Oki
pt., 17/09/2010 - 11:18

Nie mogę się zalogować na firefoxie :(

Obrazek użytkownika Longinus1
Longinus1
pt., 17/09/2010 - 12:49

Staram sie wogóle nie logować, irytuje mnie ten pasek dodawania komentarzy na dole, a rozwijane menu użytkownika jest nieintuicyjne

Obrazek użytkownika edrache_tak_to_ja
edrache_tak_to_ja
pt., 17/09/2010 - 14:04

Nieźle miesza ktoś na stronie. Próbuję coś napisać w Chrome - nie działa pole z komentarzem (zgadzam się i zawsze się zgadzałem w tej sprawie ze Zbyszkiem - pisanie komentarzy na gramajdzie jest bardzo nieintuicyjnie). Ok, to się wyloguję i napiszę anonimowo - nie działa Menu Użytkownika. Włączyłem wreszcie Firefoxa i piszę :)

Kurcze, nie wiem co na dole listy nie pasuje:
Szachy jako jedyne są tylko dwuosobowe
Monopoly - zawsze bym wynierał Monopoly jeśli ma do czegoś nie pasować ;)
Bang! - jedyna karciana
Bierki - najbardziej się różni od wszystkich :)
Chińczyk - nie bardziej losowej gry ;)

Strzelam, że Bang!

Obrazek użytkownika rzabcio
rzabcio
pt., 17/09/2010 - 16:09

Z powodu tych 1.4% nie mam zamiaru robić szumu oczywiście. Ale po prostu szkoda...

Obrazek użytkownika Yog
Yog
pt., 17/09/2010 - 17:50

Hm, co tu można odpisać. Jestem zadowolony. Brak niespodzianek, działa u was tak ja u mnie. To dobrze, bo łatwiej się robi. Przykro mi jedynie z powodu Safari, ze dla tej przegladarki oebjscie z Timeout() nie zawsze skutkuje.
Oczywiście nadal czekam, aż ktos spojzy w kod i poprawi te bugi, które potrafi.

Naturalnie nikt nie chce wykluczać mozliwości ogladania strony w przegladarkach tabletowych. Naprawde nie rozumiem z kąd te obawy ;o. Możliwość klikania w celu rozwiniecia była w planach zanim zaczałem pisac. Dziwię się, że nikt nie podał tego rozwiązania.
Btw, to juz działa, ale tu kolejny bug - kolejne klikniecie nie zwinie menu.

Jestem tyz pełen podziwu dla Longinusa, że mimo utródnień jest z nami :)

Na temat logowania się nie wypowiadam.

Obrazek użytkownika Edrache
Edrache
pt., 17/09/2010 - 20:41

moze w domu mam innego Chrome albo ktoś znowu psuje na stronie, bo Menu użytkownika mi nie działa. Tak tylko informuję, bo prawie w ogóle go nie używam :)

Obrazek użytkownika niezalogowana Sawira
niezalogowana Sawira
pt., 17/09/2010 - 21:34

Że są zmiany, to może i fajnie, ale jak się na swojej przeglądarce nie można pod swoim hasłem zalogować, to już mniej fajnie.

Jak już się przestawiłam z IE na Fox'a, to się okazuje, że najlepiej to mieć n-różnych przeglądarek i próbować, co gdzie działa. No nic, zostawiam to "specom" oraz mającym czas i mam nadzieję, że za jakiś czas logowanie wróci do normy i na Fox'ie, a na razie będę tylko anonimowo zaglądać.

Co to jest ten "YUBIKEY", który mi dziwne komunikaty wyświetla po próbie logowania???

Obrazek użytkownika Leszu
Leszu
pt., 17/09/2010 - 21:50

U mnie wszystko działa (Opera) - w IE 8 też jest ok. Inne przeglądarki bojkotuję, więc nie wiem

Obrazek użytkownika Nikoś
Nikoś
sob., 18/09/2010 - 01:45

Mozilla ogarnia wszystko, a według mnie opcja z odpisywaniem na komentarza jest najlepszą, ze wszystkich jakie znam. Jednocześnie możesz pisać i przeglądać wcześniejsze wpisy.

Obrazek użytkownika Demnogonis
Demnogonis
sob., 18/09/2010 - 08:56

Zgadzam się z nikogemem, teraz pisanie komentarzy jest super.
Na chromie mi działa teraz wszystko
Jak najadę myszą na meny użytkownika to rozwija mi się żółty prostokąt który jest za długi w stosunku do treści, nachodzi nawet na aktualności.
Pomysł ze zwijanym menu jest o tyle fajny, że faktycznie mało używany a od razu jest więcej miejsca na Aktualności (których ostatnio coś dużo ;p )

Obrazek użytkownika DJCrovley
DJCrovley
sob., 18/09/2010 - 12:19

A nie lepiej przy kazdym menu umiescic maly plusik i dac mozliwosc zwijania wszystkiego, a przy okazji kazdy bedzie mogl sobie wybrac co chce miec zwiniete a co nie?

Obrazek użytkownika Yog
Yog
sob., 18/09/2010 - 12:56

Ten źółty prostokąt to work in progress, takze nie chcialem robić puki nie rozpracuje problemu od podsaw, ale ok.

Było by super DJC, szkoda, ze jeszcze nie potrafie sie bawic z ciasteczkami aby podjete wybory byly pamietane po przeładowaniu strony ;p

Obrazek użytkownika theadam
theadam
sob., 18/09/2010 - 17:05

http://www.quirksmode.org/js/cookies.html
Ale zwiniecie powinno byc pamietane w bazie, a nie w cookiesach :)
Natomiast dodawanie ficzerów "upiekszajacych" ktore rozwalaja ogladanie strony na roznych przegladarkach podarowlbym sobie. Takie rzeczy mozna robic na testowej instancji strony.
Takie jest w kazdym razie moje zdanie.

Obrazek użytkownika Yog
Yog
wt., 21/09/2010 - 16:49

Też tak uważam ;D lepiej w bazie niz cookies (chociaz cookies daja możliwość pamietania także tym niezalogowanym, jednak dla każdej przegladarki/komputera indywidualnie) Jednakże nie ma osoby która by potrafiła i poświęciła na to czas. Oczywiście zawsze ktoś moze znaleść checi? ;D
No i dzieki za link, troche mi czasu zajmie na wprowadzenie w zycie, zwłaszcza, że lepiej rysuje niż programuje
Ficzery upiekszajace ale rozwalajace nigdy nie sa planowane i napewno jesli by wystapiły, nie istniały by dostatecznie długo aby uprzykrzac nam zycie az do smierci ;o
Testowej instancji strony ni ma, może mogła by byc ( co też nie jest w mojej gesti), ale wielu rzeczy nie specjalnie da sie zrobić, wliczając testowania przez dużą grupe róźnych ludzi. No i znowu wystepuje problem z czasem, bo prowadzenie testowej instancji troche czasu je. Taki juz nasz świat nieidealny, chociaz szkoda ;p.

Czy tu chodzi o nieperfekcyjnie rozwijane menu, czy nowe logowanie na strone, każdy robi tyle na ile może sobie pozwolić

Obrazek użytkownika Yog
Yog
pon., 25/10/2010 - 00:33

ok, logo jest, a dla gramajdy na facebooku zawsze ktos wymysla jakas fajna ikone, a wiec, spójrzcie na to i powiedzcie co myslicie.
Grunt ze proste.

Obrazek użytkownika theadam
theadam
pon., 25/10/2010 - 09:36

Czy można wyrażać się krytycznie na temat tej propozycji? :)

Obrazek użytkownika rzabcio
rzabcio
pon., 25/10/2010 - 10:36

Propozycja jest w porządku, ale IMHO to za mało. Zmieniło się całe logo, powinniśmy zmienić całą górną część strony, wykorzystując pełne logo.

Obrazek użytkownika Yog
Yog
pon., 25/10/2010 - 14:27

Jasna sprawa Adam, jak najbardziej.

Odnosnie headera, to sie zgadzamy Rzabcio ;]
Poprostu miałem pomysł na to co zaprezentowałem powyżej, a na organizacje graficzną linków i całej reszty juz nie koniecznie.
Zreszta chyba lepiej robić stopniowo, aby ludzie mogli wyrazic co sie nie podoba, zamiast zrobic wszystko, a potem zmieniac ;d

Obrazek użytkownika rzabcio
rzabcio
pon., 25/10/2010 - 16:54

Rozumiem. :)
Chociaż zastąpiłbym obecne logo Gramajda i pasek: "Zagraj w najlepsze planszówki w Poznaniu" szerokim nowym logo Gramajda.

I/lub jednak zrezygnowałbym z perspektywy. Simpler is better.

Obrazek użytkownika Aureus
Aureus
wt., 26/10/2010 - 05:39

Też odradzam zabawy z 3D.

Obrazek użytkownika Yog
Yog
wt., 26/10/2010 - 18:29

aktualnie jest 3d
pudelka u dolu strony są 3d

Wiecie, sa dwie opcje.
Albo robimy cos wyróżniającego sie, pełne dobrych rozwiazań
albo robimy jak jest wszedzie: 100px do gory na napis Gramajda, ponizej pasek poziomy 30px mieszczecy wszytkie linki i tyle.

Pozatym, nie chce nikogo przestraszyc, ale jak komus nie chce sie wyjaśniach kluczowej opini, to mi sie tez nie chce ;p
Starajcie się.

Obrazek użytkownika Itsuma Oki
Itsuma Oki
wt., 26/10/2010 - 18:46

Yog, pamiętasz o tantiemach i prawach autorskich? Ikonka na Facebooka też jest moja ;)

A tak na serio to może znowu mały konkurs :) Ale teraz żeby było szybko tylko dla ludzi zajmujących się grafiką (Yog, Marek, ja i kto jeszcze chce :)) Termin tydzień. Zakres - każdy przygotowuje leyout strony www, a później zarząd Gramajdy wybiera. Co Wy na to?

Obrazek użytkownika Aureus
Aureus
wt., 26/10/2010 - 19:02

Aktualnie też nie jest dobrze, Yog.

Obrazek użytkownika Edrache
Edrache
wt., 26/10/2010 - 19:43

ja niestety odpadam z braku czasu. Może w styczniu :(

Yog, robimy (robicie?) coś wyróżniającego się, pełne dobrych rozwiązań. Ktoś tylko musi zdecydować, które rozwiązania są dobre. Szkoda, że nie mamy, albo ja nie znam, w Gramajdzie jakiegoś pro webdesignera z dużym doświadczeniem :(

Obrazek użytkownika Itsuma Oki
Itsuma Oki
wt., 26/10/2010 - 20:11

Marek, no kilka stron zrobiłem :(

Obrazek użytkownika Yog
Yog
wt., 26/10/2010 - 20:31

Ja mam zlewke na większość praw autorskich ;p O tantiemach nawet nie slyszałem ;d

Itsuma, jak masz ochote na projekt, to zrób :) Jak Marek lub ktos jeszcze chce, to niech tez zrobi. Ja wychodze z innego założenia. Według mnie konkursowa organizacja pracy to marnacja zasobów i współpraca jest o wiele bardziej owocna.

A z innej beczki, czemu Cie w alibi nie było? komunikatorów nie uzywasz? ;p

EDIT: Marek, ja mam spore doswiadczenie. I najwazniejszy wniosek jest taki, że ludziom z branży zwykle się nie chce walczyc z tłumem i robią tak jak jest wszędzie. I mi szczerze mówiąc tez sie nie chce walczyć. Ale oczywiscie jesli ktoś chce stworzyć cos dobrego, to zapraszam do współpracy. Sa komunikatory, wspracie głosowe, mozliwość spotkania sie przy herbacie.
A jak sla mnie, najfajniejsze strony wychodza jak produkcją zajmuje się mała grupa znajomych.

Obrazek użytkownika Marco
Marco
wt., 26/10/2010 - 20:50

A Wordpress nie rozwiąże 95% Waszych problemów?

Obrazek użytkownika Edrache
Edrache
wt., 26/10/2010 - 22:05

@Itsuma: taki pro webdesigner to wg mnie ktoś kto robi to codziennie, śledzi to co się dzieje w branży i w ogóle :) Też zrobiłem kilka stron, ale webdesignerem siebie nie nazwę (o 'pro' nie wspominając). Może jesteś pro, jeśli tak to jednak znam jakiegoś profesjonalnego webdesignera. :)

@Yog: zlewasz prawa autorskie? Jak zaczniesz żyć za projektowanie to przestaniesz :)

Zgadzam się z Yogiem, że konkurs to zły pomysł i kooperacja byłaby lepsza a najlepiej, gdyby grafiką zajęła się maksymalnie jedna doświadczona osoba, jedna projektem (rozmieszczenie elementów itp), kolejna czymś innym itd. Oczywiście bez wtykania nosa bez pytania w nie swoją działkę :P

Chętnie pomogę tyle ile będę mógł, ale przed Bożym Narodzeniem cienko to widzę :(

@Marco: w tej chwili używamy Drupala, więc na jedno wychodzi - jakiś szablon trzeba zrobić

Obrazek użytkownika Yog
Yog
wt., 26/10/2010 - 23:18

Nie ma na świecie czegoś czego ktoś by juz nie zrobił To co każdy z nas robi, prawie na pewno juz ktoś kiedys zrealizował, co wcale nie jest dziwne, bo pewno dlatego własnie pomysł przyszedł nam kiedyś do głowy. I dobrze, bo łatwiej cos zrobić razem, niż samodzielnie.

Chociaż może uda nam się utrzymac wątek w temacie ;p

Obrazek użytkownika rzabcio
rzabcio
śr., 27/10/2010 - 09:12

Właściwie to coś w tym jest... 100-pikselowy baner u góry będzie wyglądał tak, jak wszędzie. Przydałoby się co innego.

Ale odnośnie 3D nadal twierdzę, że nie jest potrzebne. Pudełka to było zupełnie co innego. Meeple pudełkiem nie jest. ;)

Obrazek użytkownika Itsuma Oki
Itsuma Oki
śr., 27/10/2010 - 09:47

Marek,
nie mamy wypasionych webdesignerów to bierzmy to co mamy - czyli Ciebie, mnie, Yoga i kogo się da.

Jeśli chodzi o współpracę to jakoś tego nie widzę. Praca nad logotypem pokazała, że każdy z nas ma inne widzenie pewnych rzeczy i nie zgodzimy się ze sobą. Musiała by być jedna osoba, która tupnie nogą i powie TAK MA BYĆ I KONIEC!!! I nie muszę to być ja :)

Obrazek użytkownika Demnogonis
Demnogonis
śr., 27/10/2010 - 10:01

Aczkolwiek myślę , że masz dobre preferencje do tupania ;D

Obrazek użytkownika rokter
rokter
śr., 27/10/2010 - 10:56

a to z logiem nie mialo byc tak, ze Marek tez przygotuje jakas wersje na podstawie zwycieskiej koncepcji Artura? To co zaprponowal/przetupał Artur dosyć znacznie odbiega od tego, co wybrano w głosowaniu. Nie mówię, że jest źle, ale chętnie bym zobaczył, co zrobił (i jeżeli zrobił) Marek ;-)

Obrazek użytkownika theadam
theadam
śr., 27/10/2010 - 11:05

To ja sobie pozwolę na niekonstruktywną krytykę - ten meeple 3D bardzo mi się nie podoba. Uważam, że lepiej wygląda obecne logo. Proszę mnie nie bić :)

Obrazek użytkownika Edrache
Edrache
śr., 27/10/2010 - 11:08

miałem nadzieję, że jak napiszę to co napisałem, to jakiś wypasiony webdesigner sam się zgłosi :P

Pomogę w miarę możliwości. Żeby zacząć naprawiać cały bałagan ze stroną proponuję zacząć od prostego, schematycznego prototypu strony, bez grafik w jakimś pliku graficznym, czy czymś innym. Pomyślę i jak mi się uda to coś przygotuję. Jak będziemy mieli zaakceptowany układ, to będzie można się bawić w grafikę. Tak, jak już kiedyś Yog mówił - strona musi być jak najbardziej użyteczna, więc proponuję zrezygnowanie w miarę możliwości z ustalonymi na sztywno wymiarami. Niech strona sobie fajnie pływa w przeglądarkach :)

Ja chętnie potupię :P

edit: Bartek, coś tam zrobiłem, ale czasu miałem baaaardzo mało: https://dl.dropbox.com/u/97775/gramajda/logo.jpg

Obrazek użytkownika ela
ela
śr., 27/10/2010 - 11:09

Ja też wolę obecne logo:)

Obrazek użytkownika Yog
Yog
śr., 27/10/2010 - 12:32

Odnosnie zrobienia widoku strony w całosci od poczatku, to mysle, ze lepiej nie, bo to naprawde kupa roboty, a wiele z tego co jest teraz jest poprostu dobre. No ale nagłowek jak najbardziej można zrobic projekt. Ostroznie z resztą. jesli komuś sie juz żółty nie podoba, to niech się dobrze zastanowic, bo szaro-niebieskich stron są naprawdę tysiące.

Pamiętajcie także, że Badwolf spędził juz troche czasu na rozplanowanie wszystkich tych funkcji których nam od czasu do czasu brakuje, oraz ich wstepne rozplanowanie i nawigacja do nich, ale to, że tak naprawde nie weszło to jeszcze w zycie, wynika wyłącznie z braku czasu.
Także jeśli ktoś naprawde chce zrobic kompletnie nowy projekt wszystkiego, nie tylko nagłówka, to niech spodziewa się długiej realizacji pomysłu.

I rzeczywiscie ktos może zrobic, przytupnąc nogą, że tak ma byc i juz, ale jeśli naprawdę zalezy nam na opiniach, to tak naprawde mało kto bedzie zadowolony.
Moim zdaniem wszyscy powinni się zastanowić czy aby nie mamy za bardzo wygórowanej opinii co jest ładne, a co jest bee, bo myśle, że w przyciwnym wypadku skończymy z najbatdziej standardowm projektem na swiecie. To oczywiście może byc dobra opcja.

Projekt standardowy pozostawie tym których to kręci, bo to tez jest umiejętność. Ale oczywiscie CSSem sie zajme. A na projekcie nadprzecietnym zalezy mi głownie dlatego, gdyż lubie wnosić cos nowego do sieci. W planszówkach jest tego pełno, więc czemu nie na naszej stronie?

I jeszcze na koniec. Itsuma dobrze zrobił logo jak jest teraz (co mam nadzieje przypomni nam, ze nalezy szukac dobrych stron w pracy innych ludzi) i juz pojawił się pomysł jego wariacji (to co jest na fb). To chyba dobrze obrazuje, że z jednej strony chcemy aby było prosto, ale w końcu i tak udoskonalamy, zwiekszając stopien skomplikowania pod rózne zastosowania, strony, wizytówki, plakaty i co tam jeszcze.

sory, ze tyle pisze ;p

Obrazek użytkownika Edrache
Edrache
śr., 27/10/2010 - 12:50

Yog, nie chcę mieszać w kodzie tylko za pomocą CSS dostosować to co już jest, tak, żeby Adam miał jak najmniej (wcale) pracy

Obrazek użytkownika Yog
Yog
śr., 27/10/2010 - 14:01

Mysle, ze wiesz co robisz :)
generalnie post jest dla wszystkich, wiec powiedziałem wiecej, aby wyjasnic jak najwiecej czego ktos moze nie wiedziec.

Obrazek użytkownika Itsuma Oki
Itsuma Oki
śr., 27/10/2010 - 14:07

Wiadomości o moich wielkich stopach i tendencjach do tupania są mocno przesadzone.

Obrazek użytkownika rzabcio
rzabcio
śr., 27/10/2010 - 16:03

Absolutnie nie możemy pozostać przy starym logo. Projekty zostały zrobione, przegłosowane, zwycięzca wybrany i jeżeli chcemy być rozpoznawalni to musimy zachować spójność.

Obrazek użytkownika theadam
theadam
śr., 27/10/2010 - 16:38

Nie mówię że nie, ja wyraziłem tylko swoje prywatne subiektywne i nieumotywowane argumentami zdanie, że obecna propozycja to krok albo i dwa do tyłu :)

Obrazek użytkownika Demnogonis
Demnogonis
śr., 27/10/2010 - 17:46

od chaos :gramajda w meeplu to lekka przesada :/

Obrazek użytkownika Itsuma Oki
Itsuma Oki
śr., 27/10/2010 - 18:52

Żeby uciąć dyskusję: Gramajda w meeplu to tylko wymysł na potrzebę kwadratowej ikonki na facebook, orginalne logo to napis GRAMAJDA i meepel zamiast A. I tego się trzymajmy. Dlatego na stronie internetowej ma się znaleźć właśnie to logo, a nie wersja w meeplu. Koniec.

Ps.: no i tupnąłem nogą :)

Yog, wysłałem Ci normalne logo, wstaw je proszę do pokazania.

Dodaj nowy komentarz

Treść tego pola jest prywatna i nie będzie udostępniana publicznie.
CAPTCHA
Udowodnij, że nie jesteś złym botem.
By submitting this form, you accept the Mollom privacy policy.