Ankieta: Który układ daty wolisz w panelu ostatnich komentarzy?

Ostatnio ruszyły głębsze prace nad stroną. Robią to dwie osoby, czasami o różnych poglądach, a ponieważ są one tylko ułamkiem wszystkich korzystających ze strony, głupio podejmować subiektywną decyzje w oparciu o takie samo odczucie.
Dlatego ta ankieta jest zapewne pierwszą z cyklu, gdzie jasno możecie wyrazić swoją opinie.
Zachęcam do wyjaśnienia swojego zdania, gdyż to może wpłynąć na wagę głosu.

Naturalnie jest pewno pełno featurów, które chcieli byście zobaczyć na stronie i niejednokrotnie możecie się też zastanawiać po co się tak rozdrabniać, lub tez macie swój pomysł i nie rozumiecie dlaczego problem nie został rozwiązany po waszemu.
Powodów może być parę, zbyt duża tródność/czasochłonność w implementacji, konflikt z innym featurem, a może rozwiązanie jest proste, a umknęło uwadze?
Także traktujcie tą ankietę także jako miejsce dyskusji i realizacji pomysłów na stronie

  • Aktualna data: wt., 19/03/2024 - 03:08
  • Data rozpoczęcia: pt., 20/05/2011 - 23:35
  • Data zakończenia: wt., 31/05/2011 - 23:35
28 z 597 uprawnionych do głosowania oddało swój głos.

46% (13 głosów)

36% (10 głosów)

Nie widzę różnicy / wszystko mi jedno

18% (5 głosów)

This decision is currently closed.
AttachmentWielkość
komA.png7.5 KB
komB.png7.23 KB
ostkom2.png22.2 KB

Komentarze

Sposób wyświetlania komentarzy

Wybierz preferowany sposób wyświetlania komentarzy i kliknij "Zachowaj ustawienia", by wprowadzić zmiany.
Obrazek użytkownika Sawira
Sawira
sob., 21/05/2011 - 11:02

Dla mnie 2-ga opcja jest czytelniejsza :)

Obrazek użytkownika Senaszel
Senaszel
sob., 21/05/2011 - 12:26

+ + Zgadzam się,; Czego zabrakło a co było fajne to info, w którym wątku toczy się dyskusja. W którym wątku komentarz został zamieszczony.

Obrazek użytkownika juni
juni
sob., 21/05/2011 - 15:38

zagłosowałam...
przy okazji: Yog, proszę, zmień to "nietypowe" sformułowanie na stronie głównej "różnorakich klubach" na "różnych" albo "kilku". to po prostu błąd. inne językowe wpadki możemy na razie pominąć, ale to żółte zakreślenie najbardziej, niestety, daje po oczach ;)

edit: poprawiono.

Obrazek użytkownika rzabcio
rzabcio
sob., 21/05/2011 - 15:30

Opcja 2ga.

Nazwa wątku jest w pojawiającym się po najechaniu na link tooltipie i jako identyfikator z prawej strony.

Obrazek użytkownika Yog
Yog
pon., 23/05/2011 - 15:32

emm, data w opcji pierwszej pozwala na szybkie zorientowanie się bez patrzenia na zegar, a czasem na kalendarz, jeśli ktoś może przed chwilą dał komentarz, a my chcemy zaraz odpowiedzieć. Bywają dni, że nikt nic nie pisze i wtedy od razu widać. Dokładna data jest zawsze dostępna w wątku. A panel "Ostatnich komentarzy" stanowi poprostu bardzo skrótową i szybką w nawigacji wersje tego co jest w samych wątkach. Bardziej szczegółowa lista komentarzy znajduje się w http://www.gramajda.pl/comments/recent
Jednakże jak widać, mało kogo interesuje to co mnie i większość nie chce wiedzieć jak dawno, tylko o której godzinie, a dalej dniu.

Obrazek użytkownika rzabcio
rzabcio
pon., 23/05/2011 - 16:49

Yog: Przyczyna jest łatwo wytłumaczalna. Większość osób po prostu nie jest na tyle odrealniona i wie, który jest dzień tygodnia i godzina. ;) :P

Obrazek użytkownika x
x
wt., 24/05/2011 - 22:03

W "Ostatnich komentarzach", wedle życzenia dodano tooltipa z nazwą wątku, co zdaje się kończyć wszelkie możliwości rozwoju. Mamy nadzieję, że będzie to od dzisiaj bardziej przyjazny dla użytkownika panel.

To mówiłem ja, Jarząbek. Łubudubu, łubudubu, niech nam żyje Prezes naszego klubu. Obydwaj oczywiście. :]

Obrazek użytkownika Yog
Yog
wt., 24/05/2011 - 22:38

ale wyniki głosowania są i tak ciekawe. Zastanawiam si e też ile osób zmieni zdanie z jednego na drugie d:

Obrazek użytkownika radoslafff
radoslafff
śr., 25/05/2011 - 08:15

Nie rozumiem, jak te 4 osoby nie widziały różnicy poza wersją która aktualnie jest na stronie, a wersją lepszą :P Dlaczego nie myśleliście tak jak ja? :)

Obrazek użytkownika Edrache
Edrache
śr., 25/05/2011 - 08:42

na początku chciałem zagłosować na opcję z pełną datą, ale po przemyśleniu zgadzam się z Yogiem, teraz muszę się zastanowić, jaki jest dzień miesiąca, tygodnia (nigdy nie wiem:)). Godzinę to jeszcze mam w pasku :)

W każdym razie ze względu na usability jest gorzej :P

Obrazek użytkownika rzabcio
rzabcio
śr., 25/05/2011 - 08:56

Ankieta to ankieta. Lobbowanie jednej z odpowiedzi jest bez sensu...

Główną argumentacją Yoga było, że wchodząc na stronę od razu widać, że coś się zmieniło.

Problem z wersją "temu" jest taki, że zmienia się za każdym razem, kiedy wejdę na stronę - podpis pod tym samym komentarzem
3 godziny 52 minuty temu
15 godzin 26 minut temu
1 dzień i 3 godziny temu

Nie dość, że mylące, bo ma się wrażenie, że coś się zmieniło to właśnie w tym przypadku trzeba liczyć - za każdym razem zastanawiać się kiedy ostatnio byłem na stronie i odejmować wspomniany opis "temu" ("ostatnio byłem tutaj 10 godzin temu, czy też wczoraj + 5 godzin?"). Także argument z brakiem liczenia jest baaaaardzo dziwny, żeby nie powiedzieć bez sensu. :)

Data natomiast się nie zmienia - za każdym razem jak wejdę na stronę to zobaczę:
20.05 śr. 16:50
20.05 śr. 16:50
20.05 śr. 16:50

Pytam więc - w którym przypadku szybciej widać, że nic się nie zmieniło? :)

Zobaczmy jeszcze taki przykład - w którym przypadku szybciej widać, czy post był napisany przed czy po poprzednim poniedziałkowym spotkaniu?
8 dni 18 godzin temu
16.05 pon. 16:15

Sporo głosów na drugą opcję będzie wynikać po prostu z przyzwyczajenia...

Obrazek użytkownika Edrache
Edrache
śr., 25/05/2011 - 09:12

masz rację, to zależy jak często się wchodzi. Jeśli często to lepsza jest opcja z datą, jeśli rzadziej to z "...temu". Ja wchodzę rzadziej, bo używam RSSów :)

A jeśli chodzi o lobbowania, to nie zgadzam się, że jest bez sensu. Jeśli jedna opcja jest lepsza od drugiej to zrozumiałe jest, że należy przekonać resztę, że tak właśnie jest :) To nie jest ankieta, "jaki kolor jest fajniejszy?", tylko "co jest bardziej użyteczne?". Często ludzie nie zdają sobie sprawy, że jedna opcja jest lepsza od drugiej, ale można im to wyjaśnić i wtedy zdecydują.

Obrazek użytkownika rzabcio
rzabcio
śr., 25/05/2011 - 09:21

edrache: Jest sprzeczność w Twojej wypowiedzi. Jeżeli coś byłoby lepsze od drugiego w obiektywny sposób to lobbowanie nie byłoby potrzebne. Tutaj chodzi natomiast o subiektywne odczucia użytkowników, a wtedy lepiej, by każdy zastanowił się sam, bez wpływu zewnętrznego.

Obrazek użytkownika Edrache
Edrache
śr., 25/05/2011 - 09:36

naprawdę tak sądzisz? Jeśli coś jest lepsze w obiektywny sposób, to nie oznacza to automatycznie, że wszyscy zdają sobie z tego sprawę, ale to już offtopic, który nadaje się bardziej do SROMu ;)

edit: a jeśli chodzi o Twoje pytanie, która z wymienionych dat szybciej powie, czy komentarz był po ostatnim poniedziałkowym spotkaniu, to uważam, że jeśli minęło więcej niż tydzień, to format "...temu" a jeśli mniej to konkretna data. Natomiast jeśli chodzi o inne poniedziałkowe spotkania, to data ma przewagę :)

Obrazek użytkownika rzabcio
rzabcio
śr., 25/05/2011 - 09:51

Nawet w obrębie mniejszym niż tydzień data ma przewagę przy zadaniu typu: "czy komentarz był przed, czy po wydarzeniu o określonej dacie".

Obrazek użytkownika idha
idha
śr., 25/05/2011 - 10:23

Może to nie miejsce na tego typu pytanie, ale co się stało z nazwą wątku, w którym napisano dany komentatrza, w tabelce, w której wszystkie komentarze są umieszczone? Nie wiem, jak inni uważają, ale dla mnie likwidacja nazwy wątku, w którym dany komentarz się pojawił, jest strasznie nieczytelne i wymusza przeglądanie wszystkich ostatnio dodanych komentarzy.

P.S. W ankiecie dotyczącej oznaczenia komentarzy zaznaczyłam, że wszystko mi jedno. I to był błąd, bo widzę, że jednak wcale nie jest mi wszystko jedno :) Wersja z godzinami była lepsza.

Obrazek użytkownika Edrache
Edrache
śr., 25/05/2011 - 10:37

idha, jak najedziesz kursorem na komentarze to pojawiają się tytuły wątków (w każdym razie u mnie)
rzabcio, dokładnie to samo napisałem :)

Obrazek użytkownika idha
idha
śr., 25/05/2011 - 10:49

Edrache, może napiszę jeszcze raz moje pytanie i pogrubię część, której nie doczytałeś :)
Co się stało z nazwą wątku, w którym napisano dany komentatrza, w tabelce, w której wszystkie komentarze są umieszczone?

Chodzi mi o tabelkę, która się pojawia, kiedy najedziesz na "więcej" pod "ostatnimi komentarzami", w której umieszczone są chyba wszystkie komentarze, które do tej pory zostały dodane.

Obrazek użytkownika x
x
śr., 25/05/2011 - 10:58

Eeee, nie wiemy czemu to zniknęło... Czy na czas testów było wyłączone, czy co?...
Już się pojawiło spowrotem. :)

Obrazek użytkownika idha
idha
śr., 25/05/2011 - 11:01

Dziękuję :D

Obrazek użytkownika x
x
śr., 25/05/2011 - 11:37

Od dzisiaj działa mail techniczni@gramajda.pl gdzie można zgłaszać wszelkie uwagi dotyczące działania strony, problemy z kontem, prośby o zmianę nicku itp. Mail jednocześnie jest mailem administrującym stroną, gdzie wysyła ona wszelkie napotkane problemy. W rzeczywistości jest to grupa, pod którą kryje się kilka osób technicznie zaangażowanych w działanie strony.

Informacja ta znalazła się w FAQ, czy tam wystarczy?

Obrazek użytkownika Yog
Yog
śr., 25/05/2011 - 15:56

ad odnosnie powyższewgo, ja tam poczty nie będę sprawdzał, wiec jak chcecie cos ode mnie, wiecie gdzie udezać.
Pozatym jak sie ktos może wstydzi pisac publicznie np, to zupełnie niepotrzebnie. O ile mozna powiedzieć, że nasze działania są "logiczne", to tródno własną logikę stosowac wobec innych, gdyż w duzym przybliżeniu to jak działamy zalezy od drobnych różnic między nami, które przekładają sie na często diametralnie odmienne działania.
Sztuka w tym aby dostrzec jasno co powoduje innymi ludzmi jeśli sie ich nie rozumie.

Obrazek użytkownika Demnogonis
Demnogonis
śr., 25/05/2011 - 19:12

Kuby argumenty by do mnie trafiały jakby było napisane np "Poniedziałek". To jaki dzień tygodnia to wiem zawsze.
Ile godzin temu do mnie bardziej przemawia, bo na kompie w rogu zawsze jest zegarek.
Nie wiążę mojego wyboru z tym czy czesto patrzę czy nie, bo np w weekend i poniedziałki często zaglądam na gramajde a w tygodniu mało. I mi to w niczym nie przeszkadza.

Reasumując, o wiele bardziej mi się podobało "x godzin y minut temu" i szkoda trochę , że nie mogę tego zmienić. Tak jak wyświetlania postów.

Obrazek użytkownika palladinus
palladinus
śr., 25/05/2011 - 20:16

Pewnie webmasterzy mnie zbluzgają, ale czy nie może to być do wyboru dla każdego usera osobno? xD

Obrazek użytkownika Yog
Yog
śr., 25/05/2011 - 22:28

fajnie by było, tylko najpierw trzeba zrobić
Najgorsze w takich featurach jest edytowanie np, bo wtedy jest 2x roboty. Akurat tutaj wydaje sie, że nie, więc ja jestem za.
Ale są np wazniejsze sprawy jak np recenzje

Ja cały czas ankiete obserwuje i zastanawiam sie co my powinniśmy zrobić jak sie okaze, że jest pół na pół?
Chyba pozostanie rzut kostką haha.
No ale tez nie bez powodu zdanie o wadze słowa pisanego w opisie ankiety.

Obrazek użytkownika rzabcio
rzabcio
czw., 26/05/2011 - 10:09

Demnogonis: Przecież jest w dacie dzień tygodnia...

Obrazek użytkownika Demnogonis
Demnogonis
pt., 27/05/2011 - 04:46

ano, ;> to w takim razie mi wszystko jedno ;D

Aha i gratuluje adminom dbającym o stronę. "home" page bardzo mi się podoba.
I ten link do gramajdowej biblioteki ;>

Obrazek użytkownika Yog
Yog
pt., 27/05/2011 - 20:56

Demno, przy odrobinie chęci, może będzie lepiej :)

zastanawiałem sie co myslicie o takim stylu:

Obrazek użytkownika rzabcio
rzabcio
sob., 28/05/2011 - 07:32

Kolorystycznie nieźle, ale... nie byłbym sobą, gdybym nie miał żadnego "ale". ;D

1. Przede wszystkim myślę, że NIE użyłbym meepli. Ten temat jest unikalny dla nagłówka i tam powinien pozostać. Inaczej się przeje i przestanie cieszyć oczy (co mu teraz doskonale wychodzi). Wlazłem przykładowo na twitter.com, gdzie na górze strony są w podobny sposób umieszczone chmurki - występują tylko w górnej części.
2. Dymek chyba zostawiłbym biały, nie żółty. Za dużo żółtego się robi.
3. Podobnie z oznaczeniem daty - czy jest potrzebne? A jeśli już to trzecia opcja.

Obrazek użytkownika Yog
Yog
Sun, 29/05/2011 - 19:35

hm, szkoda, że tylko rzaba ma opinie d:
1. innego pomysłu nie ma; meeple symbolizuje użytkownika, a tródno zrobic symbol panelu o komunikacji uzytkowników, bez samych uzytkownikow :} ;mam inne odczucia, lol
2. pewno, moze
3. ta

Obrazek użytkownika Edrache
Edrache
Sun, 29/05/2011 - 20:12

nie chcę być malkontentem, dlatego się nie wypowiadam :) Wg mnie "przebajerzone"/"przebajerowane". Było prosto, skromnie a teraz wszystkie efekty będą odciągały od treści, która jest najważniejsza :(

Obrazek użytkownika Yog
Yog
Sun, 29/05/2011 - 21:02

Ale w tym nowym projekcie tylko naglowek ma wiecej detali. reszta jest nawet prostrza niż to co jest teraz.
Wazne było dla mnie to aby tekst był na białym tle, bo na zołtym jednak ciezko sie czyta, a nie wiadomo jak odróznic linki od zwyklego tekstu, a nie chce aby były pogrubione ;\
Btw, tez sie zastanawiam co zrobić aby tytuł nagłowka byl bardziej czytelny, ale aby nadal stanowił jakąś ikone rozumiana od razu dla tych co czytaja pismo obrazkowe szybciej niz słowa.

Obrazek użytkownika theadam
theadam
pon., 30/05/2011 - 07:23

+1 dla "przebajerowane" :)
A kiedy zmieni sie ten naglwoek na bez dresow w ciemnej alejce? Edrache mial pomysl calkiem fajny.

Obrazek użytkownika rzabcio
rzabcio
pon., 30/05/2011 - 09:47

Yog: No i właśnie ten nagłówek skutecznie odciąga uwagę. Pismo obrazkowe nie jest potrzebne, jeżeli ktoś nie potrafi przeczytać nagłówka to tymbardziej tekstu komentarza.

Obrazek użytkownika Yog
Yog
śr., 01/06/2011 - 19:09

Co prawda przedtem pamiętałem lepiej co napisać, ale teraz może będzie to mieć więcej sensu.
Generalnie zawsze się chce aby były jakies opinie jak się o nie prosi, ale jak rzucacie w powietrze ogólnikowe uwagi licząc na to, że ja zrobię 10 nowych projektów, próbując trafić w wasz gust, to skończy się a niczym.
To nie jest praca za kase, tylko z pasji. Jak by to była praca, to bym odwalił tak standardowy projekt, że każdy statystyczny polak by go pokochał, przy czym w takim projekcie nie było by na przykład tematu wątku i pewno bym jeszcze robił pod IE6 i nikt poza Edrache pewno by nie zauwazył czego zabrakło.

Gramajda to nie jest strona o bankowości czy facebook, który jest robiony pod najbardziej wypadkowy i najcześciej spotykany gust świata.
Gramajda to strona o zabawie i grach planszowych, a nie szarobiałym sterylnym świecie.

Jeśli chcecie mnie traktowac jak człowieka, który wie co robi, to postarajcie się zastanowić czy aby napewno chcecie to zlać. < przy czym ta uwaga, do różnych w innym stopniu, albo w ogóle.

theadam, zgaduje, ze Edrache poprostu nie ma czasu, bo pół-pomysł jest zrealizowany, ale np według mnie powinien być dopracowany o czym Marek wie, no chyba, że moja opinia jest tak samo istotna jak np analityka finansów.

rzabcio, pismo obrazkowe/ikona przydaje się w każdym przypadku gdy opisuje się większy blok, a często każda pozycja menu ma własną ikonę z czasem doprowadzając do sytuacji gdy widząc dyskietkę wiesz, że chodzi o zapisywanie, mimo, że np dyskiety wyszły juz z uzycia.

Może za dużo piszę, ale tak aby było wiadomo o co chodzi.
Być może sami nie macie czasu aby się bardziej uściślić i naprawdę pomóc. I w takim wypadku każda opinia jest przeze mnie doceniona. Mnie może po prostu odrobinę szlag trafia gdy takie opinie są ważniejsze.

Obrazek użytkownika Edrache
Edrache
śr., 01/06/2011 - 22:04

Mój "pół-pomysł" uważam za skończony. Biorę pod uwagę każdą Twoją opinię, ale niekoniecznie się z nią zgadzam, jak jest w tym przypadku, o czym wiesz :)

Ponieważ to nie jest praca za kasę, tylko, jak mówisz, z pasji, to poradzę Ci tylko tyle, żebyś albo robił to co Ci się podoba nie pytając innych o zdanie (lub znacznie ograniczył grono oceniających), albo brał pod uwagę wszystkie opinie, robił kilka projektów, czekał na opinie, poprawiał projekty, czekał na opinie... itd :) Skoro nikt się nie wypowiada na temat projektów, to najprawdopodobniej nie ma to dla nich znaczenia. Skorzystaj z tego.

Generalnie, rób to co uważasz, że jest dla strony dobre i co sprawia Ci przyjemność a jeśli przekroczysz jakąś niewidoczną granicę, to pewnie ktoś się za to zabierze :)

Obrazek użytkownika bigzyg
bigzyg
śr., 01/06/2011 - 22:34

Świetne! Sam skorzystam z tego komentarza w wielu dziedzinach swego życia!

Obrazek użytkownika rzabcio
rzabcio
śr., 01/06/2011 - 22:37

Nic dodać nic ująć, fajnie ujęte. :)

A moje odpowiedzi może w podpunktach:
- owszem, strona Gramajdy nie jest stroną bankową, ale to nie znaczy, że nie może wyglądać profesjonalnie, jak one (a przynajmniej niektóre z nich),
- owszem, strona Gramajdy to strona o zabawie, ale to nie znaczy, że może wyglądać chaotycznie,
- a odnośnie moich uwag - nie sądzę, by były ogólnikowe. :)

Obrazek użytkownika Yog
Yog
czw., 02/06/2011 - 00:19

Prawdę mówiąc, zrobiłem prawie to samo co inni, czyli skupiłem się na tym co mi się nie podoba, a nie pisałem o tym co jest ok.

Ale przynajmniej z kolorystyką trafiłem ;]

Ty rzabcio dałeś najwięcej, ale mnie rozbiło jak napisałeś, że ikony nie potrzeba, bo rozprasza, bo tego sie poprostu nie da zrozumieć ;p. Dając początek bezowocnej dyskusji po co w ogóle zamieszczać symbole skoro jest napis ;]
Jak bys pisał, ze symbol i napis muszą być równie widoczne, a traz tak nie jest, to ok, ale napisałeś, ze chcesz wywalić symbol, bo napis i tak jest "szybciej" czytelny

A ja chcąc rzetelnie podejść do wyłonienia odpowiedniego rozwiązania, jestem jak wtf, zupełnie jak bym jako grafik wiedział mniej od ciebie. Nie wiem czy mam ignorować czy oczyć sie wszystkiego od nowa lol.
No ale tutaj może mnie poratuje rada Marka.

Obrazek użytkownika rzabcio
rzabcio
czw., 02/06/2011 - 09:27

Nie, nie. Z ikoną skupiłeś się nie na tym co trzeba. O wiele ważniejsze IMHO jest by NIE powtarzać tematu nagłówka strony. Powinien zostać unikalny dla nagłówka. Poza tym ikona to nie to samo, co wielgachna obrazek w tle napisu. Nie sądzisz, że lepiej wyglądałaby jakaś mniejsza ikonka obok napisu?

A odnośnie Twojego stwierdzenia, że "jako grafik wiesz mniej ode mnie": czy to, że nie jestem grafikiem oznacza, że nie wiem, co mi się podoba? Czy to, że więcej zajmowałeś się grafiką znaczy, że to właśnie Ty lepiej wiesz ode mnie co mi się podoba, a co nie? Bo tak z tego wychodzi.

Obrazek użytkownika Yog
Yog
czw., 02/06/2011 - 12:55

ok, chcialbym wiedziec dlaczeo nie powtarzanie tematu naglowka jest istotne, bo nie widze przykładów gdzie powtarzanie negatywnie wpłynie to na użytkownika.
Przy czym w takim przypadku kompletnie nie ma pomysłu na panel "Kto przegląda?" a moze i "najblizsze spotkania"

Symbol, który jest, można uciąć wzdłuż panelu z szara ramką, a nie białą jak teraz przez co zmniejszająć postrzeganą powierzchnie symbolu o połowe, dajac rozmiary podobne do ikony 64x64. Tyle, że o ile aktualnie w dolnej części kontóry tego obrazka są raczej na zewnątrz, dając miejsce wewnątrz na napis nagłowka, więc nasówa się pytanie, po co ciąć
Mniejsza ikona nie może byc z boku napisu, bo wtedy ten będzie mniejszy i jeszcze mniej czytelny. Ikona może byc tylko nad.

Nie o to chodzi, że osoba z innego zawodu nie wie co się jej podoba, ale o to, że widzac projekt nie widzi wszystkich możliwości na jego zmiane w taki sposób aby też się jej i _innym_ podobało i dlatego wybiera rozwiązania typu: "ikona nie jest potrzebna" (konkluzja > usuń)
Problem polega na tym, że o ile opinia innego człowieka wnosi cenny wkład, to tródno stwierdzić jaka jest waga tego wkładu, co jest dość niepopularne w demokratycznym świecie.
Przy czym podkreślam, że nie chodzi mi o wagę opini w zależności od człowieka, tylko od samej opini.
Zastanawiam sie także czy to był dobry pomysł aby wcześniej dac powód do poruszenia tej kwesti, bo jak nagle nikt nie bedzie dawał opini, to tez do chrzanu.

Obrazek użytkownika rzabcio
rzabcio
czw., 02/06/2011 - 13:17

Bo ikonka nie jest potrzebna. Czy komuś teraz przeszkadza, że jej nie ma? Nie sądzę. :)
Nie używa się ponownie tematu z nagłówka z tego samego powodu dla którego nie używa się fonta (czy innego elementu) z logo. Ponieważ wtedy jego "ładność" zamienia się na rutynę i pretensjonalność.

Piszesz o demokratycznym świecie jednocześnie z tekstem, że nie można ocenić wagi opinii czyjejść osoby. Czyli, że wszyscy są równi a niektórzy równiejsi? Czy jak?

Obrazek użytkownika awek
awek
czw., 02/06/2011 - 13:23

Skupiacie się na pierdołach a mi menu ciągle nie działa jak należy;). Nie mogę się nawet wylogować ;P.

Obrazek użytkownika rzabcio
rzabcio
czw., 02/06/2011 - 13:25

Chcesz się wylogować z Gramajdy? Jak możesz!!! :P

Obrazek użytkownika Yog
Yog
czw., 02/06/2011 - 14:13

awek, rozumiem, że nie dosztrzegasz menu użytkownika w prawym górnym rogu? < to jest szczere pytanie ;)

rzabcio, ale ja juz pisałem, dlaczego ikony sie przydają... No ale tak, drążąc dalej, ludzie zwykle nie dostrzegają czego im brakuje, lub czego brakuje innym.
Font z logo już jest użyty w miejscach poza logo, wliczając w to kolor czy cos innego co mi teraz nie przychodzi do głowy. Nie wiem w którym miejscu stoi twoja granica pretensjonalności. Ja jej chyba nie stawiam, bo różni ludzie widzą ją gdzie indziej, podczas gdy najwazniejsze jest pewno to, ze logo jest poprostu na szczycie.
Byc moze __najwazniejsze pytanie__ do ciebie brzmi nie dlaczego logo staje sie pretensjonalne, ale czy to jest wazniejsze dla ciebie od samej czytelności poszczególnych symboli.

Pisząc o "demokratycznym..." miałem na mysli nie to co zrozumiałeś...

Obrazek użytkownika awek
awek
czw., 02/06/2011 - 14:17

nazwę menu użytkownika widzę, ale jak najadę, to albo się nie rozwija, albo się pojawia i za chwilę znika.

Obrazek użytkownika rzabcio
rzabcio
czw., 02/06/2011 - 14:27

Yog, źle może się wyraziłem. Ikony nie są złe, przydają się, ale muszą wyglądać dobrze. w tym projekcie ta ikona-tło po prostu nie wygląda dobrze i - słowo klucz - niespójnie z resztą strony. Nie trzeba mieć umiejętności grafika, by to widzieć...
Gdy wypowiadałem się sam na temat grafiki - stwierdzałeś, że się mylę, że to nie jest "średnia krajowa". Wypowiedziały się trzy osoby - też Ci za mało. Pytam się więc - ile osób musi się wypowiedzieć, byś uznał, że próbka jest reprezentacyjna i że "wnosi cenny wkład"?

Obrazek użytkownika Yog
Yog
czw., 02/06/2011 - 14:39

Właśnie pytanie nie brzmi ile, tylko "jak"
Chodzi także o to aby odnosić się do kluczowych kwesti tak aby posunąć prace do przodu, a nie je zatrzymać.

ps, zmieniłes autora na z 5 sekund zanim ja kliknąłem ;p hehe

Awek, to niefajnie, bez szczegółów użytej przeglądarki czy innych detali, tródno mi powiedzieć co stanowi problem.
Bo to, że jak np najedzie sie na menu, a potem z niego zjedzie, i w czasie jak menu znika spróbuje sie na nie najechac ponownie, to wystapi problem. Ale to trzeba sie nastarac aby do tego doprowadzić.

Obrazek użytkownika Yog
Yog
sob., 11/06/2011 - 21:36

Myslę, ze powinienem uczciwie coś wyjaśnić. Głownie chodziło o to, że dla mnie projekt nie był super idealny i prawdę mówiąc rzabcio wytknął dokładnie to co sam uważam za nie całkiem dorobione, a theadam poprostu przytaknał (chyba). Poprostu z tych opini nie widziałem udanych alternatyw, jakbym próbował zgadnąć po omacku i poczułem się jakbym w ogule niepotrzebnie się starał, a moje potrzeby były mniej istotne od waszych.

Chcę aby pojawiały się opinie, ale często ciężko sie do nich sensownie odnieść. Ale staram się.

W tym co jest poniżej zmieniłem oczywiście nagłówek i nie jestem pewien czy lepsze będzie zółte tło, czy białawe. Gdyz z białawym może ginąć w tłumie, a z zółtym, ikona musi stac się dwukolorowa od dołu, bo inaczej zbyt sie zlewa. Ale wolę chyba białe tło.

Potrzebuję ikon pozostałych paneli
Oczywiscie bedą też żadko widoczne panele bez ikon, ale
najblizsze spotkania
stowarzyszenie
aktualnosci
kto przegląda?
czekają na pomysły.

Jakimi zasadami w ogólę sie kieruję?
Jak cos jest żółte, to musi byc na ciemnym tle
Jak cos jest niebieskie, to na białym tle, a nigdy bezposrednio na niebieskim lub ciemnym.
Linki niebieskie jak jasne tło
Linki zółte jak ciemne tło
linki nie powinny miec innych kolorów
Obrazki według podobnych zasad, ale tutaj np żółte obszary mogą byc na białym jako pewien element tła. Obrazki są głównie potrzebne w celu uradosnienia szarych bloków tekstu. Z pewnym umiarem.

Chce starac sie nie odbiegac od tych zasad w postępujacym ujednolicaniu strony, ale praktyka bywa różna, mam nadzieje nieczęsto.

Obrazek użytkownika Edrache
Edrache
Sun, 12/06/2011 - 11:28

Dobra Yog, czas na trochę konstruktywnej krytyki ;)

1. Za dużo się dzieje, nie wiadomo na czym skupić wzrok
2. Za dużo kolorów
3. Dymek komiksowy nie wiadomo skąd na stronie, nigdzie nie ma takiego elementu graficznego
4. Komentarze w ramkach tylko wydłużają niepotrzebnie całą ramkę

Generalnie nie wiem, co jest złego w obecnej ramce z komentarzami? Jest prosta i czytelna. Pozwoliłem sobie lekko ją zmodyfikować dodając piktogram i dymek z tytułem tematu (Font pierwszy lepszy, nie ma tu znaczzenia :)):

Nie jest czytelniej?

Obrazek użytkownika Yog
Yog
Sun, 12/06/2011 - 12:37

1 Wzrok sie skupia na tym co jest na białym, nie wiem, od razu sie na to patrzy i nie męczy wzroku jak żółty, który na plakat super, ale nie codziennie użytkowo.
2. żółty jest tylko do góry i na dole jak dymków nie będzie, a strona nie wygląda jak bankowa
4. Twój przykład zajmuje identycznie tyle samo miejsca między komentarzami ;)

3. ciemny dymek z białym tekstem jest dobry,
a po co żółte mniejsze dymki? bo jak dla mnie nie przeszkadzają, a obszar który tworzą z samym dymkiem dostosowuje się do wysokości elementów z lewej, co akurat dla mnie ma znaczenie, dla ciebie może nie, ale dla mnie może mniejsze :).

Dlaczego zmieniać? Dla spójności i tego co już pisałem.
To, że u ciebie w przeglądarce jakieś jasno żółte linie wyskakują to tez jest problem spójności. Spójność też służy redukcji rozmiarów css.

Obrazek użytkownika Yog
Yog
sob., 18/06/2011 - 23:22

ok, co robimy?

Obrazek użytkownika Nikoś
Nikoś
Sun, 19/06/2011 - 11:10

Ja bym został z żółtym tłem, bez zbędnych obrazków.

Obrazek użytkownika dorota
dorota
Sun, 19/06/2011 - 11:30

Yogu, widzę, że bardzo chcesz przeforsować wersję "białą" ale muszę tu (niestety) zgodzić się z Nikodemem.
Od białej wersji można dostać oczopląsu.

Obrazek użytkownika rzabcio
rzabcio
pon., 20/06/2011 - 11:03

AD 1. Wzrok się skupia lepiej na białym - niby ok. Ale jeśli obok są trzy inne kolory, a tekst jest w czwartym - niebieskim - to nijak m a ise to do skupienia.

AD 2. Żółty nie jest tylko u góry - patrz punkt kolejny. ;)

AD 3. Żółte dymki niestety przeszkadzają - są kolejnym kolorem.

Co więcej?

4. Dlaczego wszędzie są cienie? Nie jesteśmy w latach 90-tych...

5. Elementy wychodzące poza ramkę nie sprawiają, że element jest bardziej czytelny, tylko, że element krzyczy, jakby eksplodował. To nie przyciąga uwagi a po prostu irytuje.

6. Zmiany koloru fontów nie są fajne. Lepiej zastosować pogrubienie/kursywę, ewentualnie kolor szary.

Piszesz o spójności ale ten projekt niszczy spójność.

Obrazek użytkownika theadam
theadam
pon., 20/06/2011 - 11:19

Yog ma fetysz cieniowy. Nawet pod strzalka narysowana kreda w naglowku jest cien ;)

Obrazek użytkownika Yog
Yog
czw., 23/06/2011 - 12:07

Temat zamknięty
Strona wygląda dobrze jak jest.

Obrazek użytkownika Yog
Yog
sob., 02/07/2011 - 15:51

Hm, niektóre osoby zwracają się do mnie, że jednak chciałyby aby coś się zmieniło. Trochę z powodu, że mamy na stronie głównej 2 nowe panele.

Dla mnie to akurat nic nie zmienia, ale nie w tym rzecz. Oczywiście te panele, a te w prawym sidemenu nie moga wyglądac identycznie, bo jedne są na białym, a drugie na ciemnym tle. Chociaż jakieś podobieństwo by sie przydało, mi na prawdę brakuje nerwów.

Jak kiedyś pokazywałem strone pewnym osobom postronnym (jeszcze ze starym nagłówkiem) to wrażenia nie były specjalnie zachwycające, także z tąd tez chciałem zmieniac.
Dając ostatnią szanse w najbliższym czasie na zmiany, zmieniłem tło z ciemnego na jasny żółty aby zadowolić gusta Nikosia, doroty czy Marka. Efekt jest gorszy. Pewno dlatego, że kontrast to istotna rzecz.
A dlaczego właściwie białe tło ma służyć spójności? To wszystko już pisałem wyżej, mi. o tym jakiej spójności. Tutaj trochę odnosząć sie do punku 6. rzabcia.
Możemy o reszcie porozmawiać na priv.
Jest iles detali jak pogrubienie/niepogrubienie tekstu, odstepy midzy ramkami, czy inne, które wpływają na postrzeganie, nie miejcie mi za złe, że nie mam siły tworzyć 10ciu wariantów


Może ktos dac pare słow jakiegoś poparcia ? (jak jest)

Dodaj nowy komentarz

Treść tego pola jest prywatna i nie będzie udostępniana publicznie.
CAPTCHA
Udowodnij, że nie jesteś złym botem.
By submitting this form, you accept the Mollom privacy policy.