ALIBI - GRAMAJDA, 20 lutego 2012

20 luty 2012, poniedziałek 19:00

12 lat 11 tygodni temu
o 18:00

Alibi Club, Poznań, Niepodległości 8 (wejście od Taylora)

Zdjęcia i filmy z tego spotkania:

Dodaj własne zdjęcia lub film.

Zapraszamy do wspólnego grania!

Komentarze

Sposób wyświetlania komentarzy

Wybierz preferowany sposób wyświetlania komentarzy i kliknij "Zachowaj ustawienia", by wprowadzić zmiany.
Obrazek użytkownika Ugetnocookie
Ugetnocookie
czw., 16/02/2012 - 14:50

Chętni na Eufrat i Tygrys? 3 miejsca wolne przy stole. Mogę wytłumaczyc.

Obrazek użytkownika Neiti
Neiti
czw., 16/02/2012 - 21:25

Hej szczury lądowe! Zbieram ekipę na pokład Czerwonego Listopada :) Wymagania - brak choroby morskiej, odporność na grog i wolne 2h :) Załoga może liczyć nawet do 8 osób, więc zapraszam serdecznie :) Wypływamy ok 19:00! Instruktaż oczywiście przewidziany, ale rekruci, którzy zapoznają się uprzednio z panującymi zasadami ( http://www.galakta.pl/pliki/Image/gry/czerwony_listopad/Czerwony_listopa... )
są zwolnieni z szorowania pokładu ;)

Obrazek użytkownika ARTI
ARTI
czw., 16/02/2012 - 21:56

Neiti - piszę się na ten rejs, jednakże jest mały problem bo to łódź podwodna a ja lubię spać przy otwartym oknie

Obrazek użytkownika serodziej
serodziej
czw., 16/02/2012 - 23:31

Zalozenie moskitiery na szczupaki rozwiaze problem :-P

Obrazek użytkownika Yog
Yog
pt., 17/02/2012 - 00:23

Z lejącą się wodą chyba też nie powinno być problemów, gdyż na tym okrencie to dość powszechce, że w kajucie jest już woda.

Obrazek użytkownika serodziej
serodziej
pt., 17/02/2012 - 01:38

Cos sobie przypomnialem... Attention Waterpumps !!!

Kto wtedy biegal z lomem i napadal na majtki/majtkow (jak to sie odmienia)?
Ta gra ma wspaniale tlo historyczne i z zegarmistrzowska precyzja odzwierciedla procesy zachodzace w przyrodzie. Np. w kompletnie zalanej kajucie, nagle wybucha ogromny pozar, a w celu jego ugaszenia, biezy grupa majtek'ow uzbrojonych w lomy :-P

p.s.
Laaa jaki analfabetyzm wtorny -> Biezy a nie Bierzy, no i teraz dopiero widze Yogowe Okręt a nie Okrent :-O

Obrazek użytkownika Grociu
Grociu
pt., 17/02/2012 - 01:27

Gnomom z GNS Czerwony Listopad niestraszny ani ogień ani zalane przedziały ani awaria reaktora ani ataki Krakena. Grog do dna chlup i hajda na Kmicica!

Obrazek użytkownika rzabcio
rzabcio
pt., 17/02/2012 - 11:53

GNS = Gnome Naval Ship?

Obrazek użytkownika Grociu
Grociu
sob., 18/02/2012 - 19:13

Generally Never Safe

Obrazek użytkownika Skarga
Skarga
Sun, 19/02/2012 - 10:48

Niedziela, a tu tylko 2 gry zaplanowane?
To ja polecę standardowo - co bym chciał / co mogę wytłumaczyć.
Wishlista:
Posiadłość Szaleństwa; Neuroshima Hex; Warhammer: Chaos in the old world;
Death Angel; Dungoneer; Runeage
Mogę wziąć:
Kamień Gromu; Munchkin; Cytadela (gramajdowa); Warhammer: Inwazja; SW: Underground

Obrazek użytkownika Anonim
Anonim
Sun, 19/02/2012 - 13:10

Czy istnieje możliwość pogrania na Waszym spotkaniu w brydża? Szukamy lokalu, gdzie moglibyśmy się spotkać i pograć. Jesteśmy grupą singli ze Strefy Singla... Stąd Was znamy. Pozdrawiam jakja

Obrazek użytkownika Aftar
Aftar
Sun, 19/02/2012 - 15:19

stolik zawsze się znajdzie, ale nie wiem jak to się ma teraz do hazardu i grania w lokalach publicznych, bo w pokera np. nie można. Jeśli nie na kasę gracie, to miejsce jest:)

Obrazek użytkownika Anonim
Anonim
Sun, 19/02/2012 - 20:06

:-)) Hazard wykluczony, na pewno dla mnie - nie toleruję... Ale dzięki za akceptację - może za tydzień pojawimy się...

Obrazek użytkownika Sed
Sed
Sun, 19/02/2012 - 20:28

A czy mógłby ktoś wziąć Talizman? Mamy 4 ( i rośnie) osobową grupę i marzy nam się zagranie w to.

Pozdrawiam,
Sed

Obrazek użytkownika Sidi
Sidi
Sun, 19/02/2012 - 21:58

Talizman: Magia i Miecz?

Obrazek użytkownika Ziemowit
Ziemowit
Sun, 19/02/2012 - 23:57

Hej, Hej, zamierzam się juro pojawić z Gears of War: The Board Game (wersja z językiem polskim). Jacyś chętni do gry?

Obrazek użytkownika Demnogonis
Demnogonis
pon., 20/02/2012 - 00:09

Talizman mogę spróbować przynieść.
Będę jak zwykle o 20:00
Skarga, jak nie uciekniesz za szybko możemy zagrać w anioły śmierci. ;p
I raczej przyniosę stonage z dodatkiem, i zastanawiam się nad przyniesieniem REX'a

Zo, będę miał coś dla ciebie, mam nadzieję, że ty dla mnie też;p

Obrazek użytkownika ARTI
ARTI
pon., 20/02/2012 - 00:50

Demnogonis;
Przyłączam się do Anioła Śmierci

Obrazek użytkownika qbaldus
qbaldus
pon., 20/02/2012 - 00:49

zamierzam się pojawić po dłuższej przerwie. w zależności od tego czy pojawię się sam czy z kumplem będę potrzebował 2-3 współwięźniów chcących podjąć się próby ucieczki z "Alcatraz".

@Ziemowit - chętnie spróbuję Gears of War, o której będziesz? ja będę celował w 18tą

Obrazek użytkownika Yog
Yog
pon., 20/02/2012 - 02:29

Z tym brydżem, to jasne, czemu nie :) Problem mógłby być tylko gdyby nagle na stałe zostały by zajęte ze 3 stoły, ale to tylko czasami, bo nieczęsto jest miejsce w dużej sali z barem.
Warto zamawiać też cokolwiek, aby lokal tez coś zarobił :)

Obrazek użytkownika Ziemowit
Ziemowit
pon., 20/02/2012 - 04:10

Też myślałem o godzinie 18, a w każdym razie nie później niż na 19...

Obrazek użytkownika Skarga
Skarga
pon., 20/02/2012 - 09:11

Będzie dzisiaj na 18:00 kumpel, być może razem z dziewczyną, było by super, gdyby ktoś o tej godzinie chciał coś rozegrać większego, w przeciwnym wypadku poznają Gramajdę jako oazę Cytadeli ;]

Obrazek użytkownika Ranaghar
Ranaghar
pon., 20/02/2012 - 11:42

@Ugetnocookie - chetnie zagram (pierwszy raz) w Eufrat i Tygrys. O której bedziesz?

Obrazek użytkownika Zo
Zo
pon., 20/02/2012 - 12:03

Demnogonis, przyjęłam. Będę tam-gdzie-zwykle-o-tej-co-zwykle. Pamiętaj- żadnych świadków.

Obrazek użytkownika Ugetnocookie
Ugetnocookie
pon., 20/02/2012 - 13:33

Będę w granicach 17 już ;)

Obrazek użytkownika Ranaghar
Ranaghar
pon., 20/02/2012 - 13:50

Ja bede 17:30-18:00.

Obrazek użytkownika Wookie
Wookie
pon., 20/02/2012 - 14:34

Będę około 17-18 i potrzebuję 3 osób do Alcatraz: The Scapegoat.

Obrazek użytkownika magbat
magbat
pon., 20/02/2012 - 14:45

@Neiti: Zaklepuję miejsce na pokładzie :-)

Obrazek użytkownika ra-v
ra-v
pon., 20/02/2012 - 14:47

Jeżeli wciąż jest wolne miejsce, to z chęcią zagrałbym ( pierwszy raz) w Eufrat i Tygrys, dajcie tylko znać o której ewentualny start z moim udziałem:)

Obrazek użytkownika bigzyg
bigzyg
pon., 20/02/2012 - 15:06

A co to za dyskryminacja z tym brydżem? Wiem, że nie lubicie gier logicznych, ale żeby miały one warunkowe miejsce przy stole? Brydż nie jest grą w karty - to gra za pomocą kart. To jedna z najwspanialszych gier logicznych świata, a pytanie czy jest ona rodzajem hazardu, to po prostu nietakt połączony z nieznajomością tematu.
@ Anonim: chętnie zagram z Wami w brydża, jeśli brak Wam czwartego. Poznacie mnie jako najstarszego Gramajdowicza.
Dzisiaj będę też już około 17:00. Nic nie zaklepuję, ale jestem do wynajęcia!

Obrazek użytkownika Sidi
Sidi
pon., 20/02/2012 - 14:56

W sumie jak od 19 to chętnie dołączę do ucieczki z pokładu!

Obrazek użytkownika Anonim
Anonim
pon., 20/02/2012 - 16:26

A czy jest może gra z IPN Kolejka na stanie Gramajdy, bo chcielibyśmy przetestować (wpadniemy dzisiaj pewnie paczką przyjaciół po raz pierwszy)?

Obrazek użytkownika Nikoś
Nikoś
pon., 20/02/2012 - 16:49

Będę wcześnie z: Cywilizacją FFG, Agricolą, City Tycoonem i Alhambrą.

Obrazek użytkownika rzabcio
rzabcio
pon., 20/02/2012 - 17:08

bigzyg: Nie przesadzasz troszkę? Aftar całkiem słusznie poruszył kwestię hazardu. Może nieco nadgorliwie, ale mimo to nie uda Ci się zaprzeczyć, że każda gra za pomocą kart najpierw kojarzy się z hazardem, a dopiero potem z grą. W przeciwieństwie do planszówek. ;)

Zawsze lepiej od razu napisać o pewnych zasadach niż potem żałować, że się tego nie zrobiło. Dyskryminacji w tym nie ma nic a nic. :)

PS. A jedyną osobą, która ciągle powtarza, że nie lubimy gier logicznych jesteś... Ty. :P Nie wiem, czemu tak się tego uparcie trzymasz. ;)

Obrazek użytkownika rzabcio
rzabcio
pon., 20/02/2012 - 17:09

Anonim: Tak, Kolejka jest w bibliotece - pojawi się dzisiaj

Obrazek użytkownika Anonim
Anonim
pon., 20/02/2012 - 18:26

To jest nas do Kolejki już 3 osoby. Jak ktoś chce jeszcze dołączyć to niech da znać :)

Obrazek użytkownika Neiti
Neiti
pon., 20/02/2012 - 23:28

Dziękuję całej załodze Czerwonego Listpada! Dostaliśmy po tyłku, ale za to w jakim stylu :D

Obrazek użytkownika magbat
magbat
wt., 21/02/2012 - 00:41

Ja tylko żałuję, że nie zapoznaliśmy się z Krakenem ;-)

Obrazek użytkownika bigzyg
bigzyg
wt., 21/02/2012 - 03:05

Rzabcio: Tu nie zgodzę się z Tobą, choć bardzo Cię lubię. To bzdura gdy definiuje się jakieś pojęcie za pomocą tego, co się komu kojarzy. Hazard to (wg słownika) gra o pieniądze lub inne dobra, w której znaczną (częściej decydującą) rolę odgrywa przypadek.
Nieważne więc, czy jest to gra za pomocą kart, planszy, jednorękich bandytów, czy zakładów Toto lotka, bookmacherskich itp. Ważne, że stawką jest forsa. My również możemy grać na Gramajdzie o pieniądze i jest to tylko kwestia umowy, kto ile za co płaci. W naszych grach jest o wiele więcej przypadku (daję Ci słowo) niż w brydżu, który jest zresztą dziedziną sportu oficjalnie na świecie uznaną i uczoną w wielu zachodnich szkołach (np. Szwecji).
Kiedyś pewnej kobiecie powiedziałem, że prowadzę w Kórniku Klub Gier Logicznych. Ona na to: "Czyżby Pan nakłaniał dzieci do uprawiania hazardu?". Myślałem, że mnie skręci. Okazuje się jednak, że czasy średniowiecznego myślenia jeszcze nie minęły.
Jak sądzisz: skąd wzięło się domino? Ano z tego, że było ono transkrypcją wielu gier karcianych, które w historii nie raz były przez różnych palantów u władzy zakazywane. A nasze karcianki (np. Cytadela, Sabotażysta, Kamień Gromu i wiele innych)? Czym się różnią? Że mają inną grafikę?
Nam też mogą zarzucić, że uprawiamy hazard. Np. jedna z naszych gier "Bluff", uprawianych o zgrozo za pomocą kości, pochodzi prosto z Ameryki Łacińskiej. Jak sądzisz, czy tam ta gra nie jest do dziś hazardem? Jak będziesz się tłumaczyć? Że nie jesteś żyrafą?
Rzabcio! W tym temacie Ci nie popuszczę. Prędzej Tobie i wszystkim chętnym udzielę kilku lekcji brydża, abyście wiedzieli, o czym ja tu w ogóle mówię. Zrobię to chętnie, nie ma problemu. Problem tylko leży w kwestii, czy wolicie brydż poznać, czy go krytykować?

Obrazek użytkownika Skarga
Skarga
wt., 21/02/2012 - 09:25

@rzabcio dziękuję za świetną grę, gdybyś organizował kolejny scenariusz - jestem chętny :)

@bigzyg spokojnie, nie ma potrzeby rzucać ciężkich słów. Czasem lepiej napisać za dużo, niż za mało (w kwestii objaśnień), ale nikt przecież nie miał zamiaru dyskryminować ani gry, ani tym bardziej graczy.

Obrazek użytkownika rzabcio
rzabcio
wt., 21/02/2012 - 10:17

Bigzyg: Mam wrażenie, że nie wczytałeś się w to, co napisałem. Rzeczy o których piszesz są dla mnie (i zapewne też dla innych) oczywiste i w ogóle nie musisz o nich wspominać. Wiem, że planszówki mogą być przez wielu kojarzone z hazardem. Nie można się jednak okłamywać i trzeba przyznać, że gry wykorzystujące karty są kojarzone z hazardem BARDZIEJ niż planszówki. I tylko o to chodziło Aftarowi i mi. O nic więcej. I bardzo mi przykro, że twierdzisz iż ja, czy ktoś inny krytykuje brydża, bo takiej sytuacji nie było.

Stosunek do brydża mam taki sam, jak do Go (Baduk). Gry te łączy złożoność, która sprawia, że trzeba doskonalić ich znajomość przez całe życie. I choć bardzo chciałbym osiągnąć perfekcję w tych grach (szczególnie w Go, które uwielbiam), to jednak nie chcę się skupiać tylko i wyłącznie na jednym. Wiem, że coś tracę, ale wolę poznawać inne planszówki, bo bez nich straciłbym dużo więcej. Także świadomie rezygnuję zarówno z Go jak i Brydża. I dlatego wkurza mnie, że posądzasz mnie o bezmyślne krytykowanie bowiem uważam, że mój stosunek do tych gier jest jak najbardziej przemyślany.

Ogólnie właśnie do mnie dotarł pewien fakt. Nieustannie krytykujesz ludzi odrzucających pewien typ gier (logiczne, karciane, euro, ameritrash - niepotrzebne skreślić). Wydaje mi się, że ciągle masz wrażenie iż jest to bezmyślne odrzucanie bez żadnego sensownego argumentu. Takie "nie, bo nie". A nie przyszło Ci do głowy, że to może być świadomy i przemyślany wybór? :)

Skarga: Spokojnie, my już z Bigzygiem nie jeden raz się obrzucaliśmy mięchem i urazy żadnej nie było. :)
Ja również dziękuję za partię MoMa. Kolejna za tydzień. :P

Obrazek użytkownika bigzyg
bigzyg
wt., 21/02/2012 - 12:39

Rzabcio: Gdzie ja napisałem, że Ty (czy ktokolwiek inny) bezmyślnie krytykuje brydża? Nie podzielam tylko średniowiecznego i niemającego żadnego uzasadnienia poglądu, że gry karciane to hazard. To zasadnicza różnica.
Nikt tu nikogo nie obrzucał mięchem i byłaby to ciekawa i twórcza dyskusja, dopóki Ty jasno i wyraźnie nie zarzuciłeś mi, że ja "nieustannie krytykuję ludzi odrzucających pewien typ gier". To bezpodstawny atak. Napisałem tylko, że Gramajdowicze nie lubią gier logicznych, ale nie pisałem, że nie mają prawa do zabawy, a gra powinna polegać na ciężkim łamaniu głowy. Ja nie mam do nikogo pretensji za to, co kto lubi. Skąd Ci to przyszło do głowy?
Nie uważam też, że gry logiczne to lepszy rodzaj gier. Są tylko inne. Zresztą wielu z nas (choć nieliczni) lubi i gra w gry logiczne. Np. wczoraj dostałem ciężkie baty od Przemka i Pawła w Atta Ants (czysta logika). Każdy z nas woli jeden rodzaj gier, a nie lubi innych i ma do tego prawo. Ja też.
Skończmy Rzabcio ten temat i lepiej zadzwoń do mnie, co z sobotnim graniem!

Obrazek użytkownika pandura
pandura
wt., 21/02/2012 - 16:00

Wczoraj na spotkaniu było sporu nowych osób, dlatego by ułatwić „gramajdowym nowicjuszom” zabawę z grami planszowymi zachęcam do skorzystania z pomocy Yoga (niektórym znany jako Piotr) Yog zna praktycznie każdą grę i jest bardzo doświadczonym tłumaczem. W sposób najprostszy potrafi wyjaśnić najbardziej skomplikowane gry. Ci co go znają dobrze wiedzą że tłumaczenie to dla niego misja i czerpie z tego ogromną przyjemność. Yog, nigdy nie odmawia potrzebującym.
Zachęcam wszystkich Nowych do korzystania z jego usług.

ps. a resistance to naprawdę dobra gra…

Obrazek użytkownika olimpia
olimpia
wt., 21/02/2012 - 16:15

Grzesiek poplułam ekran ze śmiechu:D Fakt ja też się uzależniłam od resistance. Nie wiem czy Grociu będzie jeszcze chciał z znami grać. Wojciech stwierdził, że moglibyśmy uzupełnić naszą bibliotekę o tą grę włąśnię. A gra jest bardzo tania jedyne 30zł.

Obrazek użytkownika tralek
tralek
wt., 21/02/2012 - 16:36

Dzięki za radę. Wczoraj jakoś sami rozpracowaliśmy grę. Choć Kolejka do najtrudniejszych chyba nie należy. Przy trudniejszych na pewno skorzystamy z pomocy bardziej doświadczonych Gramajdowiczów, żeby nie spędzić całego wieczoru na czytaniu instrukcji ;)

Obrazek użytkownika rzabcio
rzabcio
wt., 21/02/2012 - 17:05

olimpia: 30zł + kolejne kilkanaście za koszulki i to najlepiej FFG. Gra bez koszulek po dosłownie kilku partiach będzie miała znaczone karty i tym samym będzie do wyrzucenia. Nie bez powodu włożyłem karty w koszulki, przy czym najważniejsze - czyli Karty Misji są w porządnych koszulkach FFG. Mimo to zgadzam się z propozycją. :)

Tralek: Następnym razem po prostu zapytajcie głośno, czy ktoś zna grę. :)

Bigzyg: Bronisz się, że nie mówisz nic złego, a jednocześnie ponownie użyłeś krzywdzącego stwierdzenia: "Gramajdowicze nie lubią gier logicznych." A skąd wiesz? Znasz wszystkich Gramajdowiczów? Bo ja nie. A na pewno nie aż tak dobrze, żeby znać preferencje planszówkowe każdego z nich. :)

Obrazek użytkownika pandura
pandura
wt., 21/02/2012 - 17:06

Olimpia - Jaki Grzesiek - tu posługujemy się pseudonimami, jeszcze ktoś skojarzy

a Grociu to Jan ;)

Trelek - a było tylko poprosić Yoga...

Obrazek użytkownika Yog
Yog
wt., 21/02/2012 - 20:50

Grzesiek, chyba nadam ci prawo do posiadania twojej własnej sygnatury, ale nie do jej edycji ;p

Bo rzeczywiście jak wszyscy zaczną uderzać do mnie jakbym niby wszystko zawsze mógł wytłumaczyć, to potem sam tego będziesz żałował ;]

Kolejke widziałem rozłożoną, ale chwyciłem koloretto i do gry złapałem między innymi grześka, chociaż załuje, bo mogłem go oddelegowac do was, tralek ;D

Obrazek użytkownika serodziej
serodziej
wt., 21/02/2012 - 23:56

Pandura - ja sie zastanawialem dlaczego Jan ma na imie "Grociu" a nie "Graciu".
Powinien miec Graciu - od "grania", bo "gronie" to troche po wiejsku jest..
np. "Grom w rezistonsa" jakos tak dziwnie brzmi.
A propos Rezistansa - Mariusz aka czlowiek-ryba nadal pozostaje najbardziej zagadkowym graczem w tej grze.

Popieram tez "misje" Yoga. Im wiecej pustych miejsc przy stole nowicjuszy, gdzie tlumaczy Yog, tym wiecej miejsc siedzacych dla nas.. :-)

Obrazek użytkownika pandura
pandura
śr., 22/02/2012 - 09:02

a Serodziej to Sergiusz...

Obrazek użytkownika palladinus
palladinus
śr., 22/02/2012 - 09:43

Do Anonimowych, to raczej Was nie wezmą :D

Obrazek użytkownika pandura
pandura
śr., 22/02/2012 - 11:36

tak mi przyszło do głowy, że Grociu to może nazwisko, to by wiele tłumaczyło, choć to dziwne tak po nazwisku

"Do Anonimowych, to raczej Was nie wezmą :D" - myślę że Yog już Was namierzył, on nigdy nie rezygnuje z realizacji swojej misji

Obrazek użytkownika serodziej
serodziej
śr., 22/02/2012 - 14:07

Wezma wezma.. ale za parenascie lat, do tej drugiej sekcji anonimowych. Jak juz czesciej bedziemy zagladac do kieliszkow, niz do pudelek z grami.

Obrazek użytkownika Grociu
Grociu
pt., 24/02/2012 - 02:33

Nieważne czy dobrze czy źle, ważne że o Nas mówią ;)

Dodaj nowy komentarz

Treść tego pola jest prywatna i nie będzie udostępniana publicznie.
CAPTCHA
Udowodnij, że nie jesteś złym botem.
By submitting this form, you accept the Mollom privacy policy.