Gry

Gry planszowe w ostatnich latach przeżyły prawdziwy renesans. Spora część z nich nie przypomina w niczym gier znanych nam z dzieciństwa, w których występowały plansza, pionki i obowiązkowo kostka. Trochę zmienili się też odbiorcy planszówek - teraz są to głównie osoby dorosłe a granie w gry pozwala im wytężać umysły, rozwijać się w sztuce kombinowania, współpracy czy negocjacji, wcielać w role znane z filmów czy książek, ale przede wszystkim dobrze bawić w gronie przyjaciół i rodziny.

Gier powstało tyle, że można co do nich zastosować pewne podziały - i tak wyróżniamy:

*gry rodzinne (i na spotkania ze znajomymi)
*gry ekonomiczne
*gry logiczne
*gry przygodowe
*gry nawiązujące tematem do popkultury
*gry imprezowe
*gry wojenne
*wojenne gry negocjacyjno-dyplomatyczne
*gry kooperacyjne
*gry dwuosobowe
*graj z dziećmi

Losowe 5 Gramajdowych recenzji

Jest klimat, brak wyważenia
Gra na pierwszy rzut oka ma super klimat. Gra się miło i ciekawie. Potem jednak zauważamy, że zabawa zbyt szybko się kończy (gracze się dopiero rozkręcają, a tu już koniec). Jeszcze potem okazuje się, że najbardziej opłaca się strategia egocentryczna - pruć jak najszybciej do przodu i nie tracić czasu na przeszkadzanie innym. Obecnie testuję w Klubie Miłośników Gier Logicznych w Kórniku...

Sid Meier: Cywilizacja jest grą stworzoną na podstawie wielopokoleniowego już hitu - gry komputerowej o tym samym tytule, którą wymyślił Sid Meier. Zupełnie jak to jest w elektronicznej wersji, prowadzimy jedną z dostępnych nacji (w wersji planszowej jest 6, ewentualne rozszerzenia zwiększają tę ilość) i rozwijamy ją w czterech głównych kategoriach, do których zaliczamy: kulturę, militaria,...

Tabu - gra na imprezę!
Wśród wielu gier towarzyskich mocno wyróżnia się jedna klasyczna pozycja-Tabu. Aktualnie na rynku mamy drugie wydanie gry w ładnym opakowaniu, z kilkoma dodatkami, ale nie zmieniające samej rozgrywki.Ciekawym dodatkiem jest pilot z czerwonym przyciskiem, którego nasiska się w momencie, w którym wypowiada się słowo tabu. Gadżet ciekawy jednakże jego dzwięk jest zazwyczaj zagłuszany przez krzyk...

O pędzących żółwiach
Pięć żółwi ściga się do sałaty. Gracze losują, któremu żółwiowi będą kibicować. Wynik losowania jest tajemnicą, więc żaden z graczy nie wie, jakie kolory żółwi są przyporządkowane innym graczom. Jest to ważne w przypadku rodzinnej rozgrywki – nie ma możliwości typu: „ja nie wygram, to dam wygrać mamie”. Zasady gry są nieskomplikowane, pojmie je szybko każde dziecko, jak i dorosły nie...

Slavika to gra karcianą osadzoną w kulturze rodów słowiańskich. Jak dotąd bezpieczeństwo rodów słowiańskich było gwarantowane przez magiczny amulet Slavika. Niestety śmierć słowiańskiego księcia spowodowała że moc amuletu słabnie i słowiańskie rody muszą bronić się same. W Krainach zamieszkiwanych przez rody czychają niebezpiecznych potworów. Jest jednak nadzieja książę spłodził córkę, która...