Gry planszowe w ostatnich latach przeżyły prawdziwy renesans. Spora część z nich nie przypomina w niczym gier znanych nam z dzieciństwa, w których występowały plansza, pionki i obowiązkowo kostka. Trochę zmienili się też odbiorcy planszówek - teraz są to głównie osoby dorosłe a granie w gry pozwala im wytężać umysły, rozwijać się w sztuce kombinowania, współpracy czy negocjacji, wcielać w role znane z filmów czy książek, ale przede wszystkim dobrze bawić w gronie przyjaciół i rodziny.
Gier powstało tyle, że można co do nich zastosować pewne podziały - i tak wyróżniamy:
Pięć żółwi ściga się do sałaty. Gracze losują, któremu żółwiowi będą kibicować. Wynik losowania jest tajemnicą, więc żaden z graczy nie wie, jakie kolory żółwi są przyporządkowane innym graczom. Jest to ważne w przypadku rodzinnej rozgrywki – nie ma możliwości typu: „ja nie wygram, to dam wygrać mamie”.
Zasady gry są nieskomplikowane, pojmie je szybko każde dziecko, jak i dorosły nie...
Gracze wcielają się w przywódcę drużyny poszukiwaczy. Wynajmują bohaterów, wyposażając ich i wędrują z nimi do podziemi w celu pokonania strasznych wrogów i odnalezienia Kamienia Gromu.
Jest to gra karciana typu „deck building”. Gracze za pomocą swoich kart kupują nowe karty i wkładają je do swojej talii. „Kamień Gromu” wymaga umiejętności czytania i liczenia, więc nie nadaje się dla najmłodszych...
Dobble to ciekawa gra karciana/imprezowa.W małym pudełku otrzymujemy talię okrągłych kart - zawsze można zabrać je ze sobą. W grze mamy pięć podstawowych typów rozgrywki, które opisane są w załączonej książeczce.
Według jednej z nich (według mnie najlepszej) graczom rozdajemy wszystkie karty. Jedna z nich ląduje na stole. Na sygnał wszyscy patrzą na pierwszą kartę trzymaną w ręku i szukają...
Są gry wokół których panuje szczególna atmosfera i niesamowity klimat, taką grą jest właśnie Talisman Magia i Miecz. Gra planszowa została wydana w latach 80 przez znaną firmę Games Workshop i jest wydawana nadal w wielu językach. Mimo tak sędziwego wieku gra wciąż jest bardzo popularna, a właściwie jest podstawą w biblioteczce każdego fana gier planszowych.
Każdy gracz wciela się w rolę...
W dzikim nurcie Niagary nieustraszeni wioślarze walczą z wodą i ze sobą nawzajem, by zebrać klejnoty rozsiane wzdłuż brzegów rzeki.
Gracze muszą kombinować, by zebrać odpowiednie kolory klejnotów (według strategii, każdy inny lub dużo takich samych) a jednocześnie starać się nie spaść z wodospadu. ;D Do tego dochodzi czynnik zmiennej pogody, bo jeżeli rozpęta się burza, nurt będzie naprawdę...
Zarejestruj się aby stworzyć swój profil, otrzymywać powiadomienia o planowanych spotkaniach i móc dodawać własne.
Nie pamiętasz hasła? Prześlij je ponownie